שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » אשר סירב לאשר את הארכת ההגבלות
"סחבת בהחלטות"
במחאה על התנהלות הממשלה: יו"ר ועדת החוקה ח"כ אשר סירב לאשר את הארכת הגבלות הפעילות הקיימות: "סעיף הדחיפות נועד למצבים חריגים ולא לסחבת בהחלטות"
תגיות:
יעקב אשר | צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב

יו"ר ועדת החוקה ח"כ אשר נעל את הישיבה לאחר שתקף את התנהלות הממשלה שמביאה שוב ושוב את תקנות הקורונה ברגע האחרון ומשתמשת ב"חריג הדחיפות" שלא לצורך, ומבקשת את הארכת ההגבלות בלי להביא לוועדה את התקנות האמורות להיכנס לתוקף כבר ביום ראשון

ככלל בחוק הקורונה הגדול נקבע כי על הממשלה להביא את תקנות הקורונה 24 שעות לפני כניסתן לתוקף לאישור ועדה בכנסת ורק במקרים דחופים ניתן לחרוג ממסגרת זו ולהכניסן לתוקף פחות מ-24 שעות לפני הגיען לכנסת, תוך שימוש ב"חריג הדחיפות", אך לדברי היו"ר ויועמ"ש הוועדה עו"ד בליי, הממשלה עושה שוב ושוב שימוש בחריג זה על אף ביקורת שהשמיעה הוועדה בנושא

יועמ"ש הוועדה עו"ד ד"ר גור בליי: "בהמשך לדברי יו"ר הוועדה, יש פה בעיה יסודית בהתנהלות הממשלה. אתם עושים את חוק הסמכויות (חוק הקורונה הגדול ר.ג) פלסתר. החוק קבע מסגרת של הבאת התקנות בתוך 24 שעות לפני כניסתן לתוקף, עם חריג דחיפות למצבים לא צפויים. הוועדה התכנסה בפרק זמן זה. בפרוטוקול הדיונים לחקיקת חוק הסמכויות ביולי הובהר כי חריג הדחיפות נועד למצבים שלא ניתן לצפות מראש *ועושה רושם שבשבועות האחרונים הממשלה עושה פעם אחר פעם שימוש בחריג הדחיפות ומתעלמת מלשון החוק, מרוח החוק ומהכוונה המפורשת של המחוקק. זה לא היה הרעיון של החוק, זה לא מה שהכנסת אישרה וזה חוטא למה שאנשי משרד הבריאות אמרו בדיונים".

עו"ד נינא כהן קרן מהייעוץ המשפטי במשרד הבריאות השיבה: "אף אחד לא מתעלם ועושים מאמצי על שלא להשתמש בסעיף הדחיפות אך יש דברים שלא בשליטתנו ונוצר מצב בו הממשלה לא מקבלת החלטות והתקנות עומדות לפקוע בתוך מספר שעות".

בהתייחסה לשאלת היו"ר ח"כ אשר מתי יובאו לוועדה התקנות שאושרו אתמול עקרונית אמרה כי "התקבלו החלטות עקרוניות והתקנות מאוד מורכבות והמטרה היא להביאן 24 שעות לפני כניסתן לתוקף".

עו"ד שי סומך ממשרד המשפטים הוסיף: "אנחנו מודעים לצורך שלא להגיע לשימוש בסעיף הדחיפות אך יש חילוקי דעות הגורמים לכך שההכרעה נדחית. עושים כל מאמץ כך שהתקנות המהותיות של התו הירוק לנושאי הפנאי יגיעו בזמן ולגבי תעסוקה יהיה תיקון חקיקה ראשי שנמצא בשלבי הכנה".

ח"כ אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת) דרש לפתוח את ענף המסעדות ואולמות האירועים בטענה שאי אפשר לפתוח שוב הכל ורק ענפים אלו יישארו סגורים. היו"ר ח"כ אשר הצטרף לדבריו ואמר כי הוא דורש לקבל תשובות מלאות לקראת הישיבה ביום חמישי על שורת נושאים ובכללם נושא זה.

היו"ר ח"כ יעקב אשר: "השימוש בדחיפות הפך להיות נורמטיבי. אפשר להבין את זה לפעמים אבל לא כדרך קבע. לא אצביע על התקנות כדי שלא יעשו שוב שימוש בחריג הדחיפות ויביאו ברגע האחרון את ההחלטות. לכן, נקבע ישיבה ביום חמישי לאישור התקנות החדשות ואני מבקש ממשרד המשפטים להביא עד יום חמישי גם את תקנות התו הירוק".

בפתח הישיבה ביקר את נציגי הממשלה על אי פתיחת גני החיות בתקנות הנוכחיות וכינה התנהלות זו כ"פאול טכני. גם מקומות פתוחים אחרים צריכים להיפתח וכל יום שעובר הוא בזבוז עבור הילדים שזקוקים לכך".

התקנת אותן סירב היו"ר ח"כ אשר לאשר נועדו להאריך את הגבלות הפעילות הקיימות עד מועד תחילת הפעימה השנייה,ב- 21.2 בשעה 7:00, וכן כוללות מספר תיקונים:

-האפשרות לקיים התקהלות של עד 10 אנשים במבנה ו-20 בשטח פתוח בחתונה לויה וברית תחול גם לגבי טקס דתי דומה בדתות אחרות

-ההיתר להפעלת אתר מורשת בשטח פתוח יחול על כל אתר מורשת ולא רק על כזה שאישר מנכ"ל משרד התרבות והספורט

-האפשרות להפעלת בית תפילה לקיום טקס דתי של ברית או בר/בת מצווה תחול גם על טקס דומה בדתות אחרות

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים