שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » אש: "אתמול אובחנו 9,800 מאומתים חדשים"
קרוב לשיא כל הזמנים
בתוך כך, פרופ' נחמן אש, צפוי להכריע היום אם להרחיב את מבצע החיסונים במנה השלישית לבני 30 ומעלה. זאת, לאור הנתונים המראים על בלימה בתחלואה בקרב המתחסנים
אמבולנס קורונה | צילום: Hadar Youavian, שאטרסטוק

שיעור התחלואה ממשיך לעלות – ומתקרב לשיא כל הזמנים. מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש אמר הבוקר (שלישי) בריאיון ברדיו ירושלים כי לפי הנתונים המעודכנים מאתמול, "ישנם 9,800 מאומתים חדשים – וזה בהחלט מטריד". לדברי פרופ' אש, "יש סוג של התמתנות במספר החולים הקשים, אבל המספרים עדיין עולים".

שיא המאומתים היומי בישראל נרשם בינואר, אז אובחנו 10,118 חיוביים לקורונה. בעקבות הנתון החדש, ישראל חצתה את רף מיליון המאומתים לקורונה מפרוץ המגפה.

בתוך כך, פרופ' נחמן אש, צפוי להכריע היום אם להרחיב את מבצע החיסונים במנה השלישית לבני 30 ומעלה. זאת, לאור הנתונים המראים על בלימה בתחלואה בקרב המתחסנים במנת הבוסטר.

אולם ייתכן כי ההחלטה הסופית של אש בנושא תידחה מעט ותתקבל בימים הקרובים, כאשר הערכות אומרות כי יוחלט על פתיחה גורפת של מבצע החיסונים לכלל הגילאים.

כזכור, אש קיבל את הסמכות להחליט על הרחבת המבצע לאחר שצוות המומחים של המשרד הסמיך אותו לכך בדיון שערך בשבוע שעבר. ההחלטה התקבלה לאחר שנראה כי החיסון השלישי בטוח דיו, ולא דווחו תופעות לוואי חריגות. הנתונים הראשוניים מצביעים על יעילותה של המנה השלישית, ובמקביל על דעיכת ההגנה שמקבלים מחוסנים שקיבלו את המנה השנייה לפני כחצי שנה מפני זן הדלתא.

כיום זכאים למנה השלישית בני 40 ומעלה, צוותי הוראה, אנשי שב"ס, עובדי רווחה ונשים בהריון. מטרת ההרחבה היא לחסן כמה שיותר אזרחים עד חגי תשרי בעוד כשבועיים. אמש הציב שר הבריאות ניצן הורוביץ יעד של שלושה מיליון מתחסנים בשבועות הקרובים וטען כי זה מה שימנע הגבלות נוספות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים