שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » אש: "ככל הנראה הסגר יוארך בשבוע לפחות"
כצפוי
משרד הבריאות ידרוש ככל הנראה להאריך את הסגר בשבוע נוסף והשארת מערכת החינוך סגורה • שיא שלילי נרשם לאחר שביממה האחרונה 38% מהמאומתים, אובחנו מהמגזר החרדי
פרופ' נחמן אש | צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב

פרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש אמר הבוקר בראיון לווינט כי משרד הבריאות ידרוש ככל הנראה להאריך את הסגר בשבוע נוסף והשארת מערכת החינוך סגורה בזמן הזה. אש אמר כי "אם נראה ירידה יחסית חדה במספר החולים הקשים, נוכל לצאת עם מספר מאומתים קצת יותר גבוה מפעם שעברה". לדבריו, המספרים גבוהים לעת עתה, אך הסגר משפיע.

"מקווה שנראה בימים הקרובים כבר את תחילת הירידה, זה לוקח זמן. אנו נמצאים בתקופת הזמן הראשונה, שישה ימים בערך אחרי תחילתו, כך שצריך עוד טיפה סבלנות. מה שאנו רואים זה סימנים של השטחת העקומה, עוד לא ירידה, אבל בהחלט הקטנה בקצב העלייה. אנו נעקוב אחרי המספרים האלה של המאומתים והחולים הקשים בשבוע הבא ולפי זה נחליט על המלצה שלנו לגבי המשך הסגר. הערכתי היא שנצטרך להאריך את הסגר בשבוע נוסף אבל נוכל לדעת בוודאות רק באמצע שבוע הבא" הוסיף פרופ' אש.

לטענתו, בסגר הנוכחי בחינת רמת התחלואה נמדדת בשני פרמטרים, "הפעם זה יותר מורכב – אנחנו צריכים לקחת שני דברים חדשים שלא היו קודם – השפעת החיסונים, שישפיעו בעיקר על מספר החולים הקשה ואת התחזית שלנו לגבי הווריאנט הבריטי ואיך הוא משפיע על קצב התפתחות התחלואה. לפי האיזון הזה נצטרך להחליט על מספר המאומתים שממנו נצא. אם נראה ירידה יחסית חדה במספר החולים הקשים, נוכל לצאת עם מספר מאומתים קצת יותר גבוה מפעם שעברה".

כזכור, זהו היום השלישי ברציפות עם יותר מ-9,000 נדבקים חדשים. בבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים 1,834 חולי קורונה, 1,063 מהם במצב קשה. מדובר בירידה קלה לעומת השיא לפני כמה ימים שעמד על 1,102. מספר המונשמים הבוקר עומד על 273. מתחילת החודש נפטרו 484 חולים, לעומת 481 בדצמבר.

בגזרת הציבור החרדי המצב חמור בהרבה כאשר הבוקר נרשם שיא שלילי, לאחר שביממה האחרונה 38% מהמאומתים בישראל, אובחנו מהמגזר החרדי.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים