שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » אש: "לא היה ניתן למנוע את הטיסות לאומן"
בצל התחלואה הגבוהה
אש: "קרוב ל-10 אחוזים מאומתים חזרו משם. אנו יודעים שיש שם חולים קשים שחזרו בטיסה מיוחדת, כך שבאמת הייתה שם תחלואה גבוהה"
ערב ראש השנה באומן | צילום: SvitlanaNiko, שאטרסטוק

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש התראיין הבוקר (א') לרדיו FM103 ואמר כי לא ניתן היה לא לאפשר למי שרצה לטוס לאומן לעשות זאת: "כשכל הנסיעות פתוחות לא היה ניתן לעצור דווקא את הטיסה הזו. אני מקווה שעם הצעדים שעשינו הצלחנו לתפוס את כל המאומתים ולמנוע כניסת תחלואה לישראל".

כזכור אמש, נודע כי כ-1,400 מהשבים מאומן התגלו חיוביים לקורונה. "הנתונים הם חלקיים, על פי בדיקות שנעשו בנתב"ג, זה מספר גבוה מאוד כמובן", אמר אש. "קרוב ל-10 אחוזים מאומתים. אנו יודעים שיש שם חולים קשים שחזרו בטיסה מיוחדת, כך שבאמת הייתה שם תחלואה גבוהה".

עוד הוסיף אש: "אני מקווה שכולם יקפידו על בידוד, כי גם מי שנמצא שלילי בנתב"ג יכול להיות מאומת בימים הקרובים, זו תוצאה של ההתנהלות שם, זה אירוע המוני וכנראה שהדביקו שם אחד את השני. ההתקהלויות מותרות גם בארץ וזה לא תירוץ שניתן להשתמש בו, המחיר הוא הרבה מאוד מאומתים. מי שנסע, נסע תוך סיכון שיידבק".

מנכ"ל משרד הבריאות התייחס גם לאפשרות של חיסון רביעי: "אנחנו לא יודעים מתי זה יקרה, אני מקווה מאוד שזה לא יהיה תוך חצי שנה כמו הפעם, אלא שהחיסון השלישי יחזיק מעמד זמן ארוך יותר. אנחנו כן מתחילים להיערך כדי שיהיה לנו מלאי חיסונים במידת הצורך".

"אנו מחכים לאישור ה-FDA בעניין חיסוני ילדים", אמר אש ברקע הדיווחים על התקדמות בנושא בארה"ב. "אני מעריך שעד סוף השנה יהיה אישור ונוכל להתקדם עם זה גם בארץ. אנו חושבים שזה נושא רגיש ואנו רוצים להיות בטוחים".

"גם בין גילאים 15-12 חיכינו לאישור ה-FDA", אמר מנכ"ל משרד הבריאות והבהיר כי "במנה השלישית לא חיכינו לאישור כי הסיטואציה הייתה שונה, עם התפרצות הגל הרביעי, וזו הייתה הדרך העיקרית שלנו להילחם בגל הזה, ולכן הייתה חשיבות גדולה לקבל את ההחלטה לתת את המנה לפני אישור ה-FDA".

פרופ' אש התייחס גם להשפעה הצפויה של פתיחת שנת הלימודים על התחלואה ואמר כי "נראה את ההשפעה השבוע, אני מקווה מאוד שעם כל הצעדים שעשינו, זה ימנע את ההתפרצות במערכת החינוך, נראה השבוע אם תהיה עלייה".

הצטרפו ועקבו אחר

2 תגובות

  1. חייב לעצור את הטרללת של החיסונים, ספירת מאומתים וכל השטויות האלו!
    יש לתת למאומתים להשתחרר מהבידוד ולהדביק אחרים באופן גורף!
    באומן לא שמנו מסיכה וגם לא נשים מסיכה!
    די לחנק ! די לחיסונים ! די להשתמש בעם ישראל כמו בשואה! פשוט די!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים