שיתוף
תגובות
כללי » אש: "מאתמול אובחנו קרוב ל-1,400 מאומתים"
שיא שלילי
1,372 בני אדם אובחנו כחיוביים לקורונה ביממה האחרונה, "אנחנו צריכים להשתפר באכיפת ההנחיות", הבהיר פרופ' אש. זהו המספר הגבוה ביותר מאז אמצע חודש מרץ
נחמן אש | צילום: לע"מ

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, התראיין הבוקר (ג') לגלי צה"ל ועדכן: "מאתמול אובחנו קרוב ל-1,400 מאומתים לקורונה ואחוז הבדיקות החיוביות מתקרב ל-2%". בתוך כך, משרד הבריאות עדכן הבוקר כי 1,372 בני אדם אובחנו כחיוביים לקורונה ביממה האחרונה, זאת מתוך 74,186 בדיקות (1.86% בדיקות חיוביות). כמו כן, מצבם של 62 מהחולים מוגדר קשה, 10 מהם מונשמים

מנכ"ל המשרד התייחס לאפשרות למתן חיסון שלישי לאוכלוסיית בני ה-65 ומעלה, מאחר ורבים מאלו שחולים בקורונה בקבוצת הגיל הזו, מצבם קשה: "אנו מחכים למידע על בטיחות החיסון השלישי – שאין הרבה תופעות לוואי ושהוא מועיל. מעריך שנקבל החלטה בעניין בשבועות הקרובים. קרוב לוודאי שבני ה-60 ומעלה יהיו הראשונים שיחוסנו במנת הדחף".

פרופ' אש הודיע כי בקרוב יחילו את התו הירוק במטרה להרחיב את הכניסה של מחוסנים למקומות כמו אולמות, מסעדות, בתי מלון, ועל מנת להבטיח את פעילות הענף. האם התו הירוק ימנע את התפשטות התחלואה? "אני מעריך שהוא יעשה את העבודה במידה מסוימת אבל קשה לצפות האם יצליח לגרום לירידה, אבל הוא מוריד את הסיכון להדבקות. אם אנחנו רוצים לקיים שגרת חיים לצד הקורונה, זה אחד מהצעדים". באשר לתחלואה שמגיעה מחוץ לארץ, טען: "אנחנו עושים ככל שניתן לסגור את שרשראות ההדבקה. האתגר בנתב"ג הוא להפחית את התחלואה, תוך שאנחנו רוצים לאפשר יציאה מהארץ".

כזכור, אמש מנכ"ל משרד הבריאות הביע את אכזבתו מהתמונות החוזרות ונשנות של התורים הצפופים בנמל התעופה ואמר כי "וריאנט הדלתא מתפשט בהרבה מאוד מדינות ומי שנוסע לחו"ל מסכן את עצמו ומשפחתו". אש קרא לציבור להקפיד על עטיית מסכות והזהיר משאננות: "נראה שיש חוסר היענות להנחיות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים