שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » אש: "מגמת הירידה הברורה בתחלואה נעצרה"
אחרי פתיחת שנה"ל
אש הוסיף: "אנחנו מקווים לראות בימים הקרובים המשך ירידה בתחלואה. זה כרוך בקשר בין המחוסנים ללא מחוסנים. רואים קצת האטה בחיסונים בגלל החג"
נחמן אש | צילום: לע"מ

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש אמר הבוקר כי "מגמת התחלואה- בעוד שלפני שבוע היינו במגמת ירידה ברורה, בימים האחרונים רואים עצירה בירידה ומקדם ההדבקה שעמד על 1.3 לפני שבועיים וירד מתחת ל-1 נמצא בימים האחרונים סביב 1, כך שמספר המאומתים נשאר גבוה, עם ממצע של 8000 מאומתים, עם פיקים כמו אתמול של 10,000".

עוד הוסיף אש: "לצד זה לא רואים ירידה במספר החולים הקשים שעומד על סביב 700, על אף ירידה קלה ביומיים האחרונים. אם מסתכלים על החולים במצב קריטי המונשמים רואים עליה בימים האחרונים מ-150 ל-190 ואקמו עלה מ-23 ל-31. יש פה גם השפעה של החגים ותחילת שנה"ל".

אש אמר כי "אנחנו לא רואים עליה בתחלואה אבל אנחנו מקווים לראות בימים הקרובים המשך ירידה בתחלואה. זה כרוך בקשר בין המחוסנים ללא מחוסנים. רואים קצת האטה בחיסונים בגלל החג".

עוד מדברי המנכ"ל: "אנחנו בוחנים כל הזמן את הצורך בעדכון התו הירוק. אחד הדברים שהבטחתי לבחון בדיון קודם הוא נושא הבריכות. דבר ראשון אנחנו מדברים על בריכות בחוץ בגלל סיכויי ההדבקה היותר נמוכים וגם בשל כך שילדים לא מחוסנים צריכים לעשות בדיקות מדי יום וזה נטל גדול. התלבטנו לנוכח מה שתיארנו אם נכון להעביר את הבריכות מתו ירוק לתו סגול אך החלטנו לבטל את התו הירוק בבריכות החיצוניות וזה נראה לנו נכון מבחינת האיזון. זה צעד ראשוני המובא בתקנות החדשות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים