שיתוף
תגובות
כללי » אתה שומר 2022 | פרוייקט קפיצת הדרך
קפיצת הדרך
מי האמין שנגיע עד כאן? ממשיכים בס"ד במסורת החודשית! השיר השמיני בסדרת קפיצת הדרך, יוצא לאור בראש חודש תמוז והפעם מחווה לאחד השירים הבולטים של יעקב שוואקי
אתה שומר 2022 | פרוייקט קפיצת הדרך

השירים שיצאו עד כה במיזם: "דף גמרא" של יהודה דים, "מן השמיים" של פרחי מיאמי, "חייב איניש" המצוין מתוך מגילת בודפשט, "דאגה מניין 2022" של MBD, "יהודי פשוט 2022" של ליפא שמעלצר, "יש אמונה 2022" ששר עמית ליסטוונד, והראשון שלנו – "דדא ביה 2022" של יוסי גרין ואברהם פריד

החודש אנו מקפיצים מהעבר את "אתה שומר" של יעקב שוואקי, מתוך האלבום "ידיד" שיצא בשנת תשס"ה. יעקב שוואקי, שר שהלחין אחיו הרב משה דוד שוואקי ושימש כ'רצועה המזרחית', מסורת שהפכה להיות (לצד "ידיד" מאותו אלבום) הכרחית באלבומים הבאים של שוואקי ולא רק. וכן, גם הפעם מדובר בלהיט נוסטלגי שניצב על מדף שירי נכסי הצאן ברזל היהודיים של כל הזמנים.

מיזם "קפיצת הדרך" בוחר קלאסיקה שראויה ללבוש מוזיקלי אלקטרוני עכשווי ומעודכן, "שולף" באמצעות טכנולוגיה חדשנית את קולו של מבצע השיר המקורי, בונה מחדש את השיר והעיבוד – ומגיש לשומעים יצירה חדשה בה מככב קולו המקורי של הזמר. לפיכך, 'קפיצת הדרך' שעושה השיר החדש מאז נוצר לפני שנים רבות, ועד לצליל וסגנון עכשווי – הופך אותו לשיר תוסס ומעודכן, מתוך כבוד גדול לעיבוד המקורי, בלי להרוס אותו, או חלילה, להורידו ברמה. 

על המיזם חתומים יוחנן בלייך, מעבד מוזיקלי מוכשר, איש התקשורת ומגיש המצעד קובי סלע ואיש המיתוג והאסטרטגיה העיצובית אייל גור שעיצב את השפה הגרפית של המיזם כולו. עד כה הוכנו במעבדת 'קפיצת הדרך' 11 שירים, ושירים נוספים נמצאים בעבודה.


מילים: תהילים קכ"א | לחן: משה דוד שוואקי | עיבוד: יוחנן בלייך  
הפקה: קוביס | מיתוג: אייל גור | קליפ: MatiShriki

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים