שיתוף
תגובות
תוכן שיווקי » אתי קורוניו, הבת של אסתר המלכה, נאבקת בכל כוחה
למען ילדי האומנה:
הם נמצאים בכל מקום, גם לא תמיד רואים אותם. לא לחינם נקראים הילדים האלה לפעמים גם ילדים "שקופים".
להגשים חלום לכל ילד | צילום: shutterstock| By yuttana Contributor Studio

הם לא נוטים לבלוט בשיעורים ובהפסקות פעמים רבות נוכל לראות אותם מסתודדים בצד. אלה הם ילדי האומנה, אותם ילדים שנאלצים לעזוב את ביתם הקר ולחפש חום ואהבה במקום אחר. לא תמיד יש מי שידאג להם ולא תמיד קל למצוא משפחת אומנה חמה ואוהבת שתסכים להעניק להם בית. וזה בדיוק הפרויקט שמובילה אתי קורוניו, פרויקט שנועד להעניק לילדים אלה הזדמנות שנייה בחיים.

איך כל זה התחיל?

בדומה לילדים שלהם עוזרת אתי קורוניו על בסיס יום יומי, גם היא החלה את דרכה במשפחת אומנה. אתי ואחותה בל-אל הגיעו למשפחת שלחון בגיל צעיר מאוד. אתי עצמה הייתה רק בת שבועיים ובת-אל הפעוטה בסך הכול בת שנתיים. אסתר וחיים שלחון, תושבי אשדוד ותיקים, כבר היו אז הורים גאים לשלושה בנים – ישראל (50) איציק (45) ושי (40). הצורך לעזור לאחרים היה טמוע בבני הזוג תמיד, אך הוא הלך והתגבר בעקבות מחלתו של הבן הבכור, ישראל.

כשהיה ישראל בן 11 גילו אצלו הרופאים גידול בשריר הצוואר, והוא נאלץ להתאשפז פעמים רבות בבית החולים. אמו אסתר שהתה תמיד לצדו, אך כבר אז לבה היה פתוח למצוקתם של אחרים. כך, הבחינה אסתר בתינוקת קטנה בבית החולים בעלת גפיים הפוכות. אסתר טיפלה בה כאילו הייתה ביתה שלה, לצד הדאגה העמוקה שלה לישראל. בהמשך עלה אף רעיון לאמץ את התינוקת, אך העובדות הסוציאליות שעמן הייתה אסתר בקשר דחו אותו, שכן הטיפול בישראל הבן לאחר האשפוז דרש הרבה זמן וסבלנות.

מכל מקום, אסתר נדרה נדר שאם בנה האהוב יחלים, היא תקדיש את חייה לאחרים. ואכן, לאחר חודשים ארוכים של טיפולים וניתוחים רבים, קרה הבלתי ייאמן וישראל התחיל להשתקם. שלושה ימים לאחר שישראל נחשב לבריא באופן רשמי, פנו אל אסתר מ"בית לכל ילד" מטעם הרווחה, וביקשו ממנה עזרה בקליטת תינוקת בת חודשיים ופעוטה בת שנתיים. אסתר לא היססה ואמרה "כן", ולא נרתעה מהטיפול בשתי ילדות קטנות. וכך, אתי ובת-אל מצאו את עצמן בבית משפחת שלחון האוהבת וגדלו לצד שלושת הבנים במשך שש שנים, עד שיכלו לחזור לאמן הביולוגית. וגם אז, בכל פעם שחוותה אמן תקופות קשות, ידעו הבנות שהבית של משפחת שלחון תמיד פתוח בפניהן.

אבל משפחת שלחון לא עצרה בגידולן של אתי ובת אל. למעשה, במשך 30 שנה עברו בבית המשפחה 34 ילדי אומנה שחלקם שהו על בסיס יומי ואחרים נשארו אף לאומנה מלאה. המשפחה החמה והאוהבת קיבלה את כולם, גם כשהיו אלה ילדים בעלי צרכים מיוחדים או בעלי בעיות נפשיות.

מקום שהוא בית| קרדיט: יצחק שלחון

מבת במשפחת אומנה לפעילה למען ילדי אומנה  

בזכות הבסיס הטוב והיציב שקיבלו אתי ובת אל, הן התפתחו היטב כל אחת בדרכה. בת-אל הקימה מיזם מיוחד בשם "כל בו חיים" שנועד לספק ערכות ציוד בבית הספר לילדי האומנה. אתי קורוניו משמיעה את קולם של ילדי האומנה. היא גם רואה את עצמה כממשיכת דרכו של אביה המאמץ חיים שלחון שנפטר לפני כשנה. כשם שחיים עזר בגידול ילדים שאינם שלו, כך היום מסייעת אתי לילדי אומנה ועוזרת להם למצוא משפחות חמות ואוהבות באמצעות מיזם כל-בו חיים. אתי מבינה שלא כולם כמו משפחת שלחון שהייתה מסוגלת לגדל 34 ילדים, ועדיין גם אם משפחת אומנה תיקח על עצמה את האחריות ותגדל ילד אחד, היא תעשה שינוי משמעותי בעולם.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים