שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » אתם מעשנים? כנראה שאתם חסרי השכלה
דו"ח חדש קובע
דו"ח משרד הבריאות מציג נתונים על אחוז המעשנים בישראל, יהודים וערבים, בני נוער ומבוגרים, גברים ונשים • כל הנתונים
העישון מסוכן | צילום: Ezume Images, שאטרסטוק

שמה של ישראל מתנוסס מזה שנים בראש טבלת המדינות המנהלות מאבק לצמצום העישון. "דו"ח שר הבריאות על העישון בישראל" שהוגש בימים האחרונים לכנסת, מגלה כי שיעור העישון בכלל האוכלוסייה הבוגרת בישראל, דהיינו מגיל 21 ואילך, עומד על 20% מכלל האוכלוסייה.

באופן כללי מציג הדו"ח את מדינת ישראל כבעלת אוכלוסיית מעשנים מהגבוהות במדינות ה-OECD בקרב גברים, אשר אחוז הממוצע בה עומד על 25.3%, לעומת 22.5% בשאר המדינות. יצוין, כי הדו"ח שפורסם כעת מסכם את שנת 2019 במהלכה נערכו כ-4,000 ראיונות טלפוניים עם מרואיינים מגיל 21 ואילך.

שיעור העישון בקרב גברים עומד על 25%, בעוד אחוז העישון בקרב נשים עומד על 23%. כך שיעור העישון אצל ערבים גבוה מהאוכלוסייה היהודית. 23% מול 19%.

עוד מציג הדו"ח, כי ככל שרמת ההשכלה עולה, אחוז המעשנים נהיה נמוך יותר. בקרב מרואיינים בעלי השכלה גבוהה נרשמו 17% מעשנים, בקרב בעלי השכלה בינונית 30%, ואצל בעלי השכלה נמוכה 32%.

הגיל הממוצע בישראל בו מתחילים בני נוער לעשן עומד על 18.4 בקרב יהודים. – יותר אצל הערבים.

יריעה מיוחדת מקדיש הדו"ח לנושא הסיגריות האלקטרוניות בקרב בני נוער. על פי הנתונים יותר מרבע מאוכלוסיית בני הנוער השתמשו בסיגריה אלקטרונית. כך גם נמצא שחמישית מבני הנוער מעשנים. כמחצית מעשנים סיגריות טבק מחפיסה ושיעור דומה מדווחים על שימוש בסיגריות אלקטרוניות.

יצוין, כי שיעור הגברים המעשנים שדיווחו כי הם צורכים יותר מ-20 סיגריות ביממה גבוה בקרב הערבים בשיעור של 2.4% מבקרב היהודים. (22.2% כנגד 19.3%).

יצוין, כי בטבלת מדינות העולם נמצאת ישראל במקום ה-18 במספר הגברים המעשנים, עם שיעור של 25.3%. בראש הרשימה מככבות אינדונזיה, רוסיה, סין וטורקיה. ארצות הברית לעומת זאת נמצאת במקום ה-40 עם 11.5% מעשנים בלבד.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים