שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » אתמול אובחנו 227 נדבקים – 872 חולים פעילים
הקורונה בישראל
דוח אמ"ן: "במידה וקצב העלייה בתחלואה יימשך עוד מספר ימים נוסף, נכון יהיה גם לשקול להחיל הגבלות התקהלות, בשלב ראשון על לא מחוסנים"
הקורונה בישראל | צילום: Hadar Youavian, שאטרסטוק

לראשונה מזה שבועות ארוכים, מספר המאומתים חצה את ה-200 ביממה, זאת כאשר 227 נשאים חדשים התגלו מחצות. כעת בישראל, 872 חולים פעילים, מתוכם 26 במצב קשה ו-16 מונשמים. מניין המתים מפרוץ המגפה הינו 6,429.

על פי הנתונים, כ-120 מהמאומתים הם תלמידים ואנשי צוות במערכת החינוך, 37 בני משפחותיהם ו-12 נוספים נדבקו בחו"ל. כל המאומתים לא פיתחו תסמינים, או שפיתחו תסמינים קלים בלבד, כשמצב החולים הקשים נותר יציב.

בדוח היומי של מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה נכתב כי "מספר המאומתים החדשים עלה באופן חד בימים האחרונים. עלייה זו משקפת הדבקה משמעותית בקהילה ולצדה גם הדבקה שמקורה בחו"ל. מקדם ההדבקה אינו מבחין בין שני מקורות התחלואה, אך בשבוע האחרון הוא מושפע בעיקר מעלייה משמעותית בהדבקה בקהילה".

"בשלב זה לא ניתן לקבוע עדיין אם ההתפרצות הנוכחית תימשך לאורך זמן, אך התפשטות התחלואה למוקדים רבים בארץ וקצב העלייה עלולים להעיד כי לא ניתן יהיה להוריד את רמות התחלואה ללא התערבות משמעותית. לאור תרחיש זה, נכון לבצע פעולות מיידיות לקטיעת שרשראות ההדבקה, לפחות עד להחזרת המצב לקדמותו".

"בתוך כך הוחלט הבוקר על החזרת חובת עטיית מסכות בחללים סגורים ונכון לבחון פעולות קטיעה נוספות כמו אכיפה הדוקה של הבידוד לכל הנדרשים בכך. במידה וקצב העלייה בתחלואה יימשך עוד מספר ימים נוסף, נכון יהיה גם לשקול להחיל הגבלות התקהלות, בשלב ראשון על לא מחוסנים".

"בהקשר זה יוזכר כי כלל השוהים על כלי הטיס הנכנס לישראל או יוצא ממנה, נדרשים בעטיית מסיכה. בנוסף, נוסעים הנכנסים לארץ ומחויבים בבידוד, נדרשים לעטות מסיכה גם לאורך שהותם בטרמינל לאחר יציאתם מכלי הטיס".

"חיסון בני נוער (15-12) – על רקע העלייה החדה בהיקף ההדבקה בקרב בני נוער והעלייה בהיקף ההדבקה שמקורה בטיסות מחו"ל, משרד הבריאות ממליץ על האצת החיסון בקרב גילאים אלה. ברקע, עד כה חוסנו בחיסון זה בארצות הברית קרוב ל-5.4 מיליון בני נוער בגילאים אלו (קרוב ל-3 מיליון לאחר חיסון שני)".

"הוריאנט 2.617.1.B שמקורו בהודו (זן דלתא) – מתפשט במהרה במדינות העולם ובישראל; נראה כי הוא מידבק מאוד (ככל הנראה ב-%60 יותר מהוריאנט הבריטי הדומיננטי בארץ). עדויות ראשוניות מעלות שוריאנט זה אף אלים יותר (מצריך יותר אשפוזים) פי 5.2 ביחס לוריאנט הבריטי. לצד זאת, מסתמן כי מועילות חיסוני פייזר ככלל נשמרת למולו (ובפרט במניעת מחלה קשה), אך בעיקר בקרב אלו שחוסנו בשתי מנות (שכן בקרב מחוסנים במנה אחת בלבד, מועילות החיסון פוחתת כנראה באופן משמעותי). לאור זאת, יש להמשיך לפעול בנחישות למניעת חדירת וריאנט זה (ואחרים) מחו״ל ולעיכוב המשך התפשטותו בארץ. בד בבד, מומלץ להאיץ את קצב ההתחסנות בארץ בקרב הזכאים להתחסנות שטרם חוסנו, ובפרט לוודא כי מחוסנים שחוסנו במנה אחת בלבד ישלימו בהקדם את קבלת המנה השנייה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים