שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » אתמול נערך טקס חילופי מפקד שייטת הצוללות
בטקס חגיגי
אלוף-משנה אורי החליף בתפקידו את אלוף-משנה גיא, שכיהן כמפקד שייטת הצוללות בשנתיים האחרונות ויחל בחודש הקרוב בתפקידו החדש כראש מחלקת המבצעים של חיל הים
המפקד היוצא מדבר בטקס | צילום: דובר צה"ל

אלוף-משנה אורי מונה למפקד שייטת הצוללות. טקס החילופים נערך אתמול (א') בבסיס חיפה בראשות מפקד זרוע הים, אלוף אלי שרביט, ובמעמד מפקד בסיס חיפה, תת-אלוף גיא גולדפרב, מפקדים, חיילים, משפחות ומוזמנים נוספים.

אלוף-משנה אורי החליף בתפקידו את אלוף-משנה גיא, שכיהן כמפקד שייטת הצוללות בשנתיים האחרונות ויחל בחודש הקרוב את תפקידו כראש מחלקת המבצעים של זרוע הים.

מדברי מפקד זרוע הים, אלוף אלי שרביט: ״אני רוצה שכל אחד ואחד מכם יחוש גאווה. כפי שאני חש, וכפי שמפקדיכם חשים. גיא, הצעדת את השייטת אל אותם שיאים מבצעיים ותהליכי בניין כוח מורכבים ביד בטוחה וסמכתי עליך שתדע להיות אחד שרגליו נטועות בקרקע ועשית זאת בכישרון רב. תודה מעומק ליבי לשייטת 7 כולה על כך שעשתה דרך יוצאת דופן, ושמה את עצמה במקום אחר, במקום שונה בהפעלת הכוח של זרוע הים".

"תודה רבה לך גיא, אתה העברת את השרביט לקצין מוכשר מאין כמותו שעשה את הדרך כולה. עשה את הדרך בשייטת 7, עשה את הדרך בשייטת 3, עשה את הדרך בזרוע הים, ואתה ערוך אורי ומוכן לקבל את השייטת בנקודה הזו וכן זו נקודה מאתגרת שמשקפת שיא מבצעי שצריך להמשיך ולשמר אותו״ סיים אלוף שרביט.

מדברי מפקד שייטת הצוללות היוצא, אלוף-משנה גיא: ״לפני 22 שנה גורלי נקשר עם גורל שייטת הצוללות. מאז ועד היום, שייטת 7 פשטה ולבשה צורה. אנו נמצאים בתקופה בה מדינת ישראל מאוימת מכל החזיתות, מוקפת אויבים בגבולותינו הישירים, אויבים במעגל שני ושלישי ועמוסת אתגרים ביטחוניים משמעותיים. אני גאה בכם, אנשי היחידה, לוחמים ותומכי לחימה, שבתקופה המורכבת שאותה ידעה היחידה, הצלחנו להוציא עשרות מבצעים. אפשרנו למדינת ישראל להיות נוכחת בכל מקום ובכל זמן וכל זאת כדי לשלול מהאויב הישגים ולפגוע בו באשר הוא נמצא. הסיבה המרכזית להצלחה היא השותפות העמוקה בה פעלה זרוע הים ומערכת הביטחון כולה. היה לי העונג והכבוד, שייטת 7 ,צאו לים, צללו עמוק ורחוק, נצחו ושובו הביתה בשלום״.

מסדר הכבוד בטקס | צילום: דובר צה"ל

מדברי מפקד שייטת הצוללות הנכנס, אלוף-משנה אורי: ״זו זכות גדולה עבורי לקבל את הפיקוד על שייטת 7 .זכות שנדמה ששירות שלם הכין אותי אליה. זכות זו הופכת באחת עם קבלת הפיקוד לחובות אותן אני מתחייב למלא בתפקידי. חובה ראשית היא למצות את עוצמתה המבצעית של הצוללת למען זרוע הים, צה"ל ובטחון מדינת ישראל. חובה עלינו להמשיך לצאת מהבועה ולייצר שותפויות מבצעיות, זאת כדי שנהיה מוכנים, כאשר יידרש, לשגר את החץ הנכון – מתוך מגוון החיצים, לעבר המטרה הנכונה. חובה מוסרית היא לזכור את מורשת השייטת, את דור המייסדים, את כתפי הענקים עליהם אנחנו נשענים. אני מתחייב לעשות ככל שביכולתי לעמוד בחובות אלו״.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים