שיתוף
תגובות
יהדות » את החיבורים שלך כבר בדקת?
הנפש בראי הפרשה
במרוץ החיים חייבים אנרגיה כדי לשרוד. את האנרגיה הזו ניתן להפיק מכל כך הרבה דברים. תקשיבו לרימון ולתאנה של המרגלים איך עושים את זה
הרב יעקב גולדברג | צילום: בחזית מדיה

בפרשת השבוע מספרת התורה שהמרגלים תרים את הארץ הלוך ושוב במשך ארבעים יום. הם חוזרים אל משה עם רימון אחד, תאנה אחת ואשכול ענבים ענק.  "באנו אל הארץ אשר שלחתנו", הם אומרים, "וגם זבת חלב ודבש היא וזה פריה".

כל צמח או פרי שמנתקים אותו ממקור גידולו, ככל שעובר הזמן – הפרי או הצמח נכמש ומתכווץ.

"ארבעים יום אנחנו מסתובבים בארץ", מספרים המרגלים לישראל. "את הפירות קטפנו מיד בתחילת הדרך! ארבעים יום חלפו – 'וזה פריה!' הפירות נותרו באותו גודל ובאותה צורה כפי שקטפנו אותם".

בעצם, רצו המרגלים להוציא את דיבת הארץ רעה. וכך מסבירים חז"ל את הרעיון של הבאת הפירות הגדולים לעם ישראל: "כשם שפירותיה משונים", אמרו המרגלים, "כך עמה משונה". לא כדאי להתעסק איתם.

•  •  •

קשיש מאושפז בבית החולים. בשל קוצר הנשימה שלו וגילו – הרופאים לא לוקחים סיכון ומחברים אותו לחמצן.

באחד הימים נכנסים בני המשפחה לבקר אותו ואיתם הכומר של העיירה. הכומר נעמד ליד המיטה, שואל לשלומו של החולה. החולה עונה בשפה חלשה.

ולפתע החולה מתאמץ לנשום.

הכומר מנסה להיטיב את הכר שמאחורי ראשו. בני המשפחה מנסים להביא מים. אבל החולה מכחיל, לא מצליח לנשום.

בשארית כוחותיו מסמן החולה שיביאו לו עט ונייר, לכתוב הוא עדיין יכול. הנייר והעט הובאו, החולה שרבט כמה מילים ונפח את נפשו…

בהלוויה עמד הכומר לבוש ארשת חשיבות. בכיסו הפתק המקומט שנתן לו החולה בשארית כוחותיו. כחכח הכומר בגרונו ורצה לקרוא את הצוואה האחרונה של המת.

"אידיוט", כתב לו החולה באותיות מטושטשות, "אתה דורך לי על צינור החמצן"… 

החוסן של כולנו, נמצא בכך שאנחנו מחוברים למקור שמעניק לנו אנרגיה חיובית. בית, משפחה, לימודים מאתגרים, עבודה מספקת, תחביב מיוחד. כל מה שעושה לנו טוב – משאיר אותנו פורחים, מלבלבים. 

אם אין לנו מקור של סיפוק, של הטענה, של חיות שעושה לנו טוב בלב – זה עניין של זמן עד שחלילה נכמוש ונצטמק. 

ולפעמים, הכל נמצא לנו ממש מתחת לאף. המון הנאות קטנות של החיים. אבל אנחנו לא שמים לב, דורכים לעצמנו על 'צינורות החמצן' וגורמים לעצמנו קוצר רוח ודכדוך.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים