שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » ב'אגודה' זועמים על הדלפת המכתב
ציר ליצמן גפני
ביהדות התורה לא שקט: חלופת המכתבים בין הח"כים ליו"ר המו"מ הקואליציוני יריב לוין, המכתב נגד ח"כ פרוש, והתעלומה הגדולה: מי הדליף את המכתב? • חשיפת 'בחזית'
משה גפני ויעקב ליצמן | צילום: באדיבות חדשות JDN

לאחר שנים של שקט נטול מחנות בתוככי המפלגה החרדית ביותר, ההתנהלות בשבוע האחרון מעידה על כך כי הקלפים שנפתחו מחדש מציבים מחדש את שאלת יחסי הכוחות במפלגה, כאשר כל הסימנים מצביעים על כך כי ציר 'ליצמן – גפני' חוזר ובגדול.

הרקע: מכתב הח"כים של יהדות התורה שנשלח ליריב לוין והודלף לתקשורת. במכתב עליו חתומים ששת הח"כים של המפלגה המאוחדת, הם מבקשים באופן מנומס מיו"ר צוות המו"מ של הליכוד ואיש אמונו של ראש הממשלה נתניהו השר יריב לוין, שלא לספור את עמדתו של עמיתם לסיעה סגן שר החינוך מאיר פרוש בענין 'חוק הגיוס'.

כזכור, ימים אחדים לאחר החתימה על מסמך ההסכם הקואליציוני שיגר ח"כ פרוש מכתב זועם ללוין, בו הוא קובל בפניו, כי את נושא הליבה מבחינת יהדות התורה, הלא הוא חוק הגיוס, העדיף 'לסגור' לוין דווקא עם איש צוות המו"מ של ש"ס (השר לשעבר אריאל אטיאס) מעל ראשם של נציגי יהדות התורה אשר המתווה המדובר הוצג בפניהם כעובדה מוגמרת.

לוין שנפגע מאוד מהאופן בו התנסח כלפיו פרוש במכתב, מיהר להרים טלפון לעמיתיו ביהדוה"ת והביע את זעמו. מסתבר שמאחורי חזותו הנינוחה של השר לוין מסתתרת לה דמות שכאשר היא חשה כי אמינותה וישרותה המהווים אחד הנכסים האסטרטגים שלה נסדקים, היא יודעת להגיב בהתאם, וזה מה שהביא את ששת הח"כים להגיב באופן חריג ו'להרגיע' את לוין הזועם.

יצוין, כי בסביבת ליצמן תקפו בחריפות את העובדה שתוכן מכתב הח"כים דלף החוצה, בו בזמן שהשר לוין הבין את הרגישות ומבחינתו שמר אמונים לח"כ פרוש בכל הקשור להדלפת המכתב הזועם. לדברי אותו גורם מי שעשה זאת גרם לנזק בל ישוער לכושר המיקוח של המפלגה במעלה הדרך.

בשיחה עם 'בחזית', מתעקשים בסביבת צוותי המו"מ כי בשקט בשקט נרקם לו מחדש 'ציר ליצמן – גפני' הישן, שכזכור הגיע לשיאו בשנת 2008 בבחירות לראשות עיריית ירושלים, במיוחד כאשר מביטים בהשתאות על אבירות המנצחים של גפני בוויתורו המפתיע על תפקיד כהונת השר בהתאם להסכם שנרקם בין השניים בסמוך לבחירות מועד א'. אלא שבשונה מ-2008, הפעם כך נראה, מגובה השר ליצמן באופן מוחלט גם בעוזרו לשעבר ח"כ טסלר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים