שיתוף
תגובות
כלכלה » תיירות » באיחוד האירופי יפתחו את שעריהם לישראלים?
בקרוב
בניסיון לשקם את ענף התיירות שלהן מנזקי הנגיף, שוקלות המדינות מהאיחוד האירופי להסיר מגבלות ולפתוח את שעריהן בפני מחוסנים ממדינות עם שיעור תחלואה נמוך
בניין הפרלמנט האירופי בשטרסבורג שבצרפת | צילום: Botond Horvath, שאטרסטוק

בנציבות האירופית הוחלט לקראת חודשי הקיץ והרצון להחזרת התיירות לשטחה על פתיחת גבולותיו של האיחוד האירופי בפני נוסעים רבים מחו"ל שבמשך חודשים נמנעה כניסתם אליו בשל הגבלות הקורונה. באיחוד מקווים כאמור לנצל את הקיץ הקרוב כדי לשקם את ענף התיירות שלהן מנזקי הנגיף, והסרת המגבלות תועיל בהחזרת התיירים.

הנציבות פרסמה הודעה השבוע בה היא ממליצה ל-27 המדינות החברות באיחוד להתיר את כניסתם של אזרחים ממדינות שאינן חברות בו גם לרגל ביקורים "לא-חיוניים", כל עוד מדובר באזרחי מדינות שהמצב האפידמיולוגי בהן טוב או באנשים שקיבלו שתי מנות של חיסון כלשהו נגד קורונה שאושר על-ידי האיחוד האירופי.

לפי ההצעה, מדינות יוכלו גם להחליט על דעת עצמן לקלוט נוסעים שהתחסנו בחיסונים שלא אושרו על-ידי האיחוד – אבל כן מופיעים ברשימת החיסונים לשימוש-חירום של ארגון הבריאות העולמי.

כדי שהמהלך ייכנס לתוקף נדרשת הסכמתן של מדינות האיחוד, והן יחלו לדון בהצעה בקרוב ממש. נכון להיום מתיר האיחוד האירופי את כניסתם של אזרחי שבע מדינות לחופשות ולביקורים "לא-חיוניים", ובהצעתה הנציבות ממליצה להרחיב את הרשימה. גורם רשמי באיחוד האירופי אמר בעילום שם לסוכנות הידיעות AP כי אין ספק שישראל תהיה אחת המדינות שמהן יותר לנוסעים להיכנס לאיחוד. הוא אמר כי באשר לבריטניה, שאינה חברה באיחוד, הדברים אינם בטוחים, וכי ארה"ב אינה צפויה להיכלל לפי שעה ברשימה, אולם בהתחשב בירידה בתחלואה בה היא עשויה להצטרף בקרוב.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים