שיתוף
תגובות
בריאות » מחקרי בריאות » עם הפעולה הקטנה הזו תהיו בכושר גם בבידוד
מחקר
בימים בהם רבים נדרשים לשהות בבידוד לפרקי זמן מוגדרים, חשוב שתדעו שני דברים: ישיבה ממושכת עלולה להוביל למחלות כרוניות – תוכלו לשמור על הבריאות בפעולה משנית
כריעה | צילום: baranq, שאטרסטוק

על רקע התגברות התחלואה בקורונה, החשש מהידבקות ואיומי הסגר התכופים, נדמה כי כל אחד מאתנו מוצא את עצמו בשבועות ובחודשים האחרונים כשהוא מעביר את מרבית זמנו בבית, בישיבה על הכורסה, במרפסת או בסלון, בקריאות ספר או כל עיסוק אחר.

מחקרים הוכיחו כי ישיבה ממושכת מסוכנת ועשויה להשליך על הבריאות בגרימת מחלות כרוניות כגון הגדלת הסיכוי להשמנת יתר, מחלות לב וסוכרת מסוג 2 ועוד. מחקר חדש מגלה כי כדי לשמור על איכות בריאות תקנית, גם אם הישיבה הממושכת נדרשת מתוקף העבודה, באמצעות פעולה פשוטה, ניתן להביא לזרימת דם רעננה בעורקים ובכך לשמור על הבריאות ואיכותו.

מחקר שפורסם לאחרונה בכתב העת Proceedings of the National Academy of Sciences מצא, כי חוקרים אשר בחנו את ההרגלים של שבט ההדזבה במזרח אפריקה, מאחרוני השבטים בעולם של ציידים ומלקטות (המהווים שריד אחרון לעולם הולך ונעלם) גילו כי על אף שלבני השבט מאפיינים דומים לבני אדם החיים בחברה המודרנית, האנרגיות שלהם חיוביות בהרבה ממה שניתן היה לחשוב.

לדברי פרופ' דייויד רייכלן ממובילי המחקר, "בני השבט מבלים את אותן תשע עד עשר שעות ביום במנוחה כמונו, ובכל זאת אין להם את אותן רמות של מחלה – אנחנו חושבים שזה בגלל שהם לא יושבים כשהם נחים – אלא במקום זאת כורעים או יושבים על ברכיהם". לדברי פרופ' רייכלן, זה המפתח לשיפור בריאותנו.

"כשאנחנו יושבים, השרירים ברגליים והישבן נכבים. עם זאת, כריעה עם כפות הרגליים שטוחות על הרצפה – ממשיכה לעבוד על השרירים, לשם כך, נדרשת אנרגיה והשרירים שולפים שומנים הנקראים טריגליצרידים מזרם הדם. רמות גבוהות של טריגליצרידים קשורים למחלות לב", מסביר פרופ' רייכלן.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים