שיתוף
תגובות
חדשות » בארה"ב דוחים את הביקורת על הסכם הגרעין
משבר חדש?
דובר מטעם משרד החוץ האמריקני אמר לחדשות וואלה כי הגורמים הבכירים ביותר במערכת הביטחון בישראל בזמן הפרישה של טראמפ מהסכם הגרעין סבורים כיום שזו היתה טעות
ראש הממשלה, נפתלי בנט, ונשיא ארצות הברית, ג׳ו ביידן, בפגישה בארבע עיניים בחדר הסגלגל | צילום: אבי אוחיון / לע"מ

בממשל ביידן דוחים את הביקורת שהשמיע ראש הממשלה בנט על הסכם הגרעין. דובר מטעם משרד החוץ האמריקני אמר לאמש לחדשות וואלה כי גם הגורמים הבכירים ביותר במערכת הביטחון הישראלית סוברים כי הייתה זו טעות לפרוש מהסכם הגרעין. "אסור לנו לעשות אותה טעות פעם נוספת ולדחות הזדמנות נוספות להתקדמות דיפלומטית", הוא אמר.

כזכור, בנאומו יצא ראש הממשלה נגד ההסכם המתגבש עם איראן וטען כי איראן דורשת מארה"ב כתנאי לחזרה להסכם להוציא את משמרות המהפכה מרשימת ארגוני הטרור של ממשלת ארה"ב.

"אנחנו מסתכלים לווינה, ואנחנו מוטרדים מאוד ממה שאנחנו רואים", אמר ראש הממשלה. "עבור ישראל ועבור כל הכוחות שוחרי היציבות במזרח התיכון, העסקה המתגבשת עשויה ליצור מזרח תיכון אלים יותר ויציב פחות".

בשיחה עם דובר מטעם משרד החוץ האמריקני לחדשות וואלה אמר הדובר כי בוושינגטון מודעים לדבריו של ראש הממשלה, אך סירב לומר אם הפרטים שבנט חשף מתוך המו"מ מדוייקים. "לא נגיב בתקשורת על פרטים מתוך השיחות", הוא אמר.

לדברי הבכיר,  ארה"ב וישראל חולקות אינטרס משותף למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני. "אנחנו מאמינים שדיפלומטיה לצד תיאום עם בנות הברית לנו באזור היא הדרך הטובה ביותר להשיג את המטרה הזו", הוא אמר. "חזרה הדדית להסכם הגרעין היא הדרך הדיפלומטית הטובה ביותר כדי להבטיח שלאיראן לא יהיה נשק גרעיני".
הדובר מטעם משרד החוץ האמריקני הגיב לדבריו של בנט בכך שהדגיש כי שורה של בכירים לשעבר במערכת הביטחון הישראלית, כולל "אלה שהיו התפקידים הבכירים ביותר" התבטאו בפומבי כי ההחלטה של ממשל טראמפ לפרוש מהסכם הגרעין הביאה להשלכות נוראיות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים