שיתוף
תגובות
חדשות » בארה"ב מאשרים: ישראל הגבירה את פעילותה בלב איראן ומותירה אותנו לרוב באפלה
מגבירים לחץ
איראן טוענת כי עצרו כמה סוכני מוסד שפעלו במחוזות סיסטן ובלוצ'סטן שבדרום מזרח איראן | הממשל האמריקאי מעריך הסבירות שתפרוץ מלחמה בין ישראל לאיראן נמוכה
תותחי נ"מ בסמוך למתקן הגרעיני בנתנז | צילום: פליקר

הבוקר הודיע התובע של העיר זהדאן, כי הממשל האיראני עצר כמה סוכני מוסד שפעלו במחוזות סיסטן ובלוצ'סטן שבדרום מזרח איראן. לטענתו הסוכנים ביקשו להתנקש בחייהם של מדעני גרעין איראנים. על פי הדיווח בכאן חדשות, הרשות השופטת האיראנית הודיעה כי תעמיד לדין את שלושת סוכני המוסד שנעצרו לטענתם בחודש אפריל.

בעקבות הדיווח טוענים גורמים בממשל האמריקאי כי ישראל מבצעת פעולות נגד תוכנית הגרעין האיראנית, אך לרוב מותירה את הממשל האמריקאי "באפלה" ואינה משתפת את הממשל בתוכניותיה. לפי דיווח ב-CNN, בממשל מעריכים כי על אף שהסבירות שתפרוץ מלחמה בין ישראל לאיראן היא נמוכה, קיימת אפשרות לחשיבה מוגזמת ושגויה מצד הצדדים לגבי הכוונות וזה יוציא את המצב משליטה.

העיתון "ניו יורק טיימס" פרסם בסוף השבוע, כי צילומי לוויין מוכיחים שאיראן מנסה לחפור מנהרות מבוצרות מדרום לאתר בנתנז, כנראה כדי להכין תשתית תת קרקעית שתשמש כמסתור להגנה מפני הפצצות ותקיפות סייבר.

בשבוע שעבר התייחס יו"ר ועדת חוץ וביטחון של הכנסת, רם בן ברק, לטענת האיראנים לפיה ישראל עומדת מאחורי מותם של המדענים האיראנים ואמר כי "אנחנו לא מרעילים אנשים, חוץ מזה לא אגיד כלום. זה לא השיטות שלנו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים