שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » בגוש נתניהו מציעים את המנדט לבנט וגנץ
למנוע מלפיד
גורמים פוליטיים טוענים שהחרדים הבטיחו לגנץ את תמיכת גוש נתניהו – והוא לא פסל‎ • בליכוד פועלים להשגת המלצת עבאס על בנט: "לא שלל את האפשרות"
אריה דרעי ונפתלי בנט | צילום: אתר הכנסת

גורמים פוליטיים טוענים שבמפלגות החרדיות הציעו ליו"ר כחול לבן בני גנץ את תמיכת גוש נתניהו בקבלת המנדט וכי הוא לא שלל זאת – כך דווח ב'כאן חדשות'. מנגד, בכחול לבן פסלו את הטענות. גנץ נועד בשעה האחרונה עם איימן עודה והפציר בו להמליץ על לפיד.‎

ב'וואלה' דווח כי בליכוד פועלים להשיג את המלצתו של יו"ר רעם מנסור עבאס על יו"ר ימינה נפתלי בנט כמועמד להרכבת הממשלה. בנט אף מעורב בכך, ואם ניסיונות השכנוע יצליחו – גוש הליכוד-חרדים ימליצו עליו אצל הנשיא, זאת לאחר שהמנדט יפקע מידי ראש הממשלה בנימין נתניהו הלילה בחצות.

הניסיונות לשכנע את עבאס נובעים מכך שהנשיא ריבלין לא צפוי להעניק את המנדט לבנט אלא ללפיד. בליכוד סבורים כי אם לבנט יהיו 61 ממליצים או יותר, לא יהיה מכך מנוס. גורם פוליטי בימין אמר כי "עבאס לא שלל את האפשרות", והוסיף: "עובדים על זה, זה הכיוון".

נתניהו דרש מבנט להתחייב להקמת ממשלת ימין כחלק מההמלצה עליו, אך יו"ר ימינה סירב, ואמר כי יעדיף ממשלת ימין אך לא פוסל אפשרות גם של הקמת ממשלה עם יש עתיד, תקווה חדשה, ישראל ביתנו וחלק ממפלגות השמאל.

ב'כאן חדשות' דווח כי יו"ר הכנסת, יריב לוין, אמר בשיחה סגורה עם ח"כים חרדים בכנסת כי ככל הנראה סיעתו, הליכוד, תמליץ על בנט לקבל את המנדט. בכירים במפלגות חרדיות שצוטטו ב'חדשות 13' הבהירו כי לא ימליצו על בנט לקבלת המנדט, "אלא אם הוא יתחייב בכתב שלא יילך לממשלה עם גוש השינוי".

בימינה ביקשו מסער להמליץ על בנט לקבל את המנדט – בצהריים "תקווה חדשה" תקיים דיון בנושא. גורמים בימינה טוענים הבוקר שלצד הצעתו הפומבית של נתניהו לבנט להיות ראשון ברוטציה, בפועל נתניהו חותר ומעוניין בבחירות חמישיות ולא בהקמת ממשלה. בימינה טוענים שזה הרושם שקיבלו מהשיחות עם אנשי נתניהו והבהירו להם שלא יאפשרו להם הליכה לבחירות נוספות, אלא יקימו ממשלה עם לפיד, עם צריך, כדי למנוע זאת.

כמה גורמים מתוך מפלגות גוש מתנגדי נתניהו טוענים שבימים האחרונים נעשו ניסיונות מצד גנץ לבדוק מול כמה מפלגות את האפשרות לקבל בעצמו את המנדט להרכבת ממשלה מהנשיא באמצעות המלצה עליו אצל הנשיא מצד חלק ממפלגות הגוש. לדברי אותם גורמים, באותן מפלגות הבהירו שלא יתנו לכך יד והרעיון נפל. בלשכת גנץ טוענים בתגובה שלא היה שום ניסיון מצד גנץ או אנשיו לקבל לידיו את המנדט.

מכחול לבן נמסר כי היא מבהירה ש"היא תומכת ופועלת להחלפת שלטון נתניהו ע"י גוש השינוי. שר הביטחון בני גנץ הורה לצוותו הקרוב לא לחסוך בשום מאמץ ולפעול בכל דרך כדי לסייע ללפיד לקבל את המנדט מהנשיא".

מלשכת יו"ר הכנסת נמסר בהמשך לפניות כתבים כי "הידיעה בה דווח כי יו"ר הכנסת יריב לוין אמר שכנראה הליכוד ימליץ על נפתלי בנט בפני הנשיא – איננה נכונה. הדברים לא נאמרו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים