שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "בגץ לקח חרות שוב ושוב לדרוס את הכנסת"
סמוטריץ' תוקף
יו״ר הציונות הדתית הגיב לפסיקת בגץ המאפשרת הכרה בגיורים רפורמים: ״מי שחושב שניתן לשים את כל הערכים בצד קיבל היום תזכורת כואבת מאוד למה זה לא ריאלי״
בצלאל סמוטריץ' | צילום: מפלגת הציונות הדתית

ח״כ בצלאל סמוטריץ׳ בתגובה להחלטה המקוממת של בג"ץ להכיר בגיורים רפורמיים: ״הערב הזה פחות טוב אחרי פסק הדין שניתן היום בבית המשפט העליון שמכיר למעשה לראשונה מאז קום המדינה בגיורים רפורמים".

"מי שרוצה להכנס בשערי העם היהודי צריך להתגייר ע״פ ההלכה היהודית. זה הוסכם כחלק מהסטטוס קוו ע״מ לשמור על אחדות העם. כדי שעם ישראל יישאר עם אחד לא רק היום אלא דורות קדימה. כדי שהנכדים והנינים יוכלו להנישא אחד עם השני בלי שנצטרך לנהל כאן ספרי יוחסין".

"פסק הדין הזה הוא שערורייתי כי בגץ נכנס למגרש לא לו. אף אחד לא הסמיך אותו לקבל הכרעות בשאלות ערכיות מהותיות הנוגעות לליבת הזהות של מדינת ישראל. בדמוקרטיה מכריעים בוויכוחים ערכיים ששנויים במחלוקת ציבורית במגרש הדמוקרטי".

"בגץ לקח חרות שוב ושוב לדרוס את הכנסת והממשלה, לדרוס את העם ולקבל החלטות שנוגעות באמת לליבת הקיום שלנו. זה בסדר שיש מחלוקות ולכן נתווכח ונכריע כמו בדמוקרטיה. לא יכריעו בזה 15 שופטים שדורסים ברגל גסה את הכנסת, הממשלה וריבונות העם ופוגעים פעם אחר פעם בזהותה היהודית של המדינה".

"הפתרון הוא חקיקת חוק גיור ממלכתי שיקבע שבמדינת ישראל יוכר אך ורק גיור ממלכתי. בשנה האחרונה קיבלנו סימנים שפסק הדין כתוב ורק מחכה לעיתוי כדי להתפרסם. אני לא פוסל שבית המשפט מסתכל היום על הסקרים ושומע מפלגות ימין שלא מתכוננות לבא לממשלת ימין אלא הולכות להקים ממשלת שמאל אז הוא רגוע. בגץ מרשה לעצמו לרמוס מוסכמה של 72 שנה כי הוא רואה שיש לו חסינות כנראה בקדנציה הבאה".

"כדי שחוק גיור ממלכתי יוכל לעבור בכנסת וכדי שנסגור את הפרצה המסוכנת שבגץ פרץ היום אנחנו צריכים ממשלה שתהיה מורכבת ממפלגות המחנה הלאומי. אלו שמחוייבות לשמירת הזהות היהודית של מדינת ישראל. אלה שיש להם אומץ לא להיות פופוליסטים. את זה לא עושים עם יאיר לפיד או אביגדור ליברמן, מרב מיכאלי וניצן הורוביץ".

"מי שחושב שניתן לשים את כל הערכים בצד ולהתעסק רק בקורונה קיבל היום תזכורת כואבת מאוד למה זה לא ריאלי. בגץ לא יוצא להפסקה והפרקליטות לא יוצאת להפסקה. זה אתגר קיומי למי שחשוב לו לשמר את העם היהודי קדימה. לא יכול להיות ששרדנו 2000 שנה ופה בארץ ישראל במדינת העם היהודי המתחדשת אנחנו נדרדר להתבוללות, פגיעה ברוב היהודי ואחדותו של העם", דברי סמוטריץ'.

עו״ד שמחה רוטמן, מועמד הציונות הדתית לכנסת בתגובה לפסיקת בג״ץ: "השופט מינץ, שמצטרף לדעת הרוב בפסק הדין השערורייתי שיאפשר לכל מסתנן ושב"ח לארגן לעצמו 'גיור' כדי לקבל כאן זכויות על פי חוק השבות. ׳יש רק לקוות שהמיעוט ששאיפותיו אינן טהורות לא ינצל את המצב לרעה, שכן לצד הבשורה מצויה סכנה ומהלך שאחריתו מי ישורנה.׳ סמכות ללא אחריות – קווים לדמותה".

ח"כ אופיר סופר בתגובה להחלטת בג"ץ להכיר בגיורים רפורמים: "בג"ץ שוב בוחר להתערב בהחלטות שצריכות להתקבל על ידי נבחרי הציבור בלבד ומסכן באופן מובהק את זהותה היהודית של מדינת ישראל. בג"ץ בהחלטתו מביא לסכנה של ממש לזהות היהודית ולרוב היהודי במדינה ולכן הדבר הראשון שיש לתקן בהקמת ממשלת ימין זה העברת חוק גיור ממלכתי לצד העברת פסקת ההתגברות".

יו"ר עוצמה יהודית והמועמד ברשימת הציונות הדתית לכנסת, עו"ד איתמר בן גביר: "בג"ץ הפך להיות הבית של התנועה הרפורמית ומקעקע את הזהות היהודית של מדינת ישראל. פסק הדין החמור שפורסם היום פותח פתח מסוכן שיאפשר למחוק את הרוב היהודי במדינה ולהפוך אותה למדינת כל אזרחיה. בבחירות הקרובות עם ישראל יצטרך להכריע בין ממשלת ימין שתחוקק פסקת התגברות, תערוך רפורמה במערכת המשפט ותשמור על זהותה היהודית של המדינה – לבין ממשלת שמאל מסוכנת שתאפשר לבג"ץ להמשיך לשלוט הלכה למעשה ולמחוק כל סממן יהודי במדינה".

יו"ר מפלגת נעם וחבר רשימת הציונות הדתית אבי מעוז בתגובה להחלטת בג"צ: "החלטת בג"צ מהווה החלטה החלטה שערורייתית שגורמת לפילוג העם. רק גיור המוכר על ידי כל חלקי העם, בהובלת הרבנות הראשית לישראל, ימנע רשימות יוחסין וישמור על אחדותנו כעם. המחטף של בג"ץ פסע לפני מועד הבחירות במטרה לקבוע עובדות בשטח לא תעזור. מפלגת נעם בהובלת אבי מעוז תעניק מענה אמיתי לניסיונות בג"ץ להשתלט על המרחב הציבורי ותחזיר את השפיות למערכות המדינה".

הציונות הדתית מסרו בתגובה לפסיקת בג״צ על הכרה בגיורים הרפורמים: "מדובר בפסיקה מסוכנת לעתידה של מדינת ישראל כמדינה יהודית. בג״צ ממשיך לרמוס ברגל גסה את זהותה היהודית של מדינת ישראל וממשיך לפעול באופן אקטיבי ולא דמוקרטי כשלוחה של ארגוני השמאל ע״מ להפוך את מדינת ישראל למדינת כל אזרחיה".

"בשנה האחרונה התריע יו״ר הציונות הדתית ח״כ בצלאל סמוטריץ׳ שוב ושוב בפני ראשי הסיעות החרדיות שהיו שותפים לממשלה על הסכנה הצפויה בפסיקה המדוברת והפציר בהם לקדם את חוק הגיור הממלכתי כדי לקדם את פני הרעה. למרבה הצער הם לא התעקשו על זה והיום קיבלנו את התוצאה".

"בממשלה הבאה נהיה חייבים לבטל את הפסיקה הזו בחקיקה שתקבע כי בישראל יוכרו רק גיורים ממלכתיים. רק ממשלת ימין שתורכב ממפלגות המחנה הלאומי תוכל לקדם חקיקה כזו, כמו גם פסקת התגברות שתמנע את המשך השתלטות בג״צ על הזהות של מדינת ישראל. מי שחושב שניתן להניח את הערכים בצד ולהקים קואליציה עם השמאל קיבל הערב הוכחה לנזק הבלתי הפיך שהוא עלול לגרום לזהותה היהודית של מדינת ישראל", לשון תגובת הציונות הדתית.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים