שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » בג"ץ קבע – הערבים ישארו לגור בשייח ג'ראח
כצפוי
הרכב השופטים קיבלו ערעור של 4 משפחות, וקבע שהן יוכלו להשאר בשכונה, עד להשלמת ההליכים . סמוטריץ' תקף בחריפות את ההחלטה: "העליון- פוליטי ומקדם אג'נדה"
בן גביר בלשכתו בשייח ג'ראח | צילום: באדיבות המצלם

בית המשפט העליון קיבל היום (שלישי) באופן חלקי ערעור שהגישו ארבע משפחות ערביות המתגוררת בשכונה הנפיצה, שהיו אמורות להיות מפונות מהדירות שבהם הן מתגוררות במשך עשרות שנים בשכונת שמעון הצדיק במזרח ירושלים.

השופטים קבעו ברוב דעות כי המערערים הפלסטינים לא יפונו מהבתים לפני הכרעה סופית בסוגייה, ובינתיים הם ישלמו לבעלי הנכסים מהקדש "נחלת שמעון" דמי שכירות מופחתים של 200 שקל בחודש.

עם זאת בית המשפט קבע כי הנכסים בהם מתגוררים הפלסטינים נמצאים בבעלות ההקדת "נחלת שמעון" וזאת ללא עוררין.

השופטים ציינו שההחלטה מתבססת על ההיסטוריה המורכבת של ירושלים וחילופי השלטון שחלו במקום. הזכויות במתחם נרכשו עוד במאה ה-19 על ידי יהודים, והשטח נרשם כקרקע הקדש על שם הרבנים הראשיים בירושלים. ל

אחר מלחמת השחרור ב 1948, בתקופת השלטון הירדני במקום, המתחם נוהל על ידי הממונה הירדני על נכסי האויב, ונבנו במקום יחידות דיור שבהן שוכנו משפחות של פליטים פלסטינים שהסכימו בתמורה לוותר על מעמדן כנתמכות על ידי סוכנות האו"ם לפליטים אונר"א.

יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' תקף בחריפות את ההחלטה ואמר כי בית המשפט העליון מוכיח שוב כי שום דב ראצלו לא משפטי, והכל "פוליטיקה ואג'נדה". "פסק הדין הזה מחדד את עוצמת הכישלון של שר המשפטין סער ושרת הפנים שקד, והם אלה שיבטיחו לנו עוד ועוד פסקים מעוותים כאלה" אמר סמוטריץ'.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים