שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » בג"ץ תמך בעמדת הרבנות כנגד זיפני כשרות
חיזוק מפתיע
בג"ץ קבע כי הרבנות הראשית פעלה כנדרש ממנה שעה שפרסמה באופן מידי, הודעת אזהרה לציבור, כי אין לשחוט בקר וצאן עבור סוחרים שהתגלו כי עסקו בהפצת בשר טרף
כינוס מועצת הרבנות הראשית | צילום: יעקב כהן

בפסק דין שניתן לפני כשבוע, קבעו השופטים כי הרבנות הראשית פעלה כמצופה ממנה ובהתאם לסמכותה בהגנה על צרכני הכשרות כאשר הוציאה הוראה מידית שלא לבצע שחיטה עם חברות ואנשים אשר שיווקו בשר טרף ככשר.

בפסק דין שניתן במהלך השבוע שעבר על ידי שופטי בית המשפט העליון המשנה לנשיאה השופט ניל הנדל, השופט נעם סולברג והשופט יוסף אלרון, נדחתה עתירה שהוגשה כנגד הרבנות הראשית ומחלקת האכיפה ע"י חשודים במכירת בשר טרף תוך הצגתו ככשר.

כזכור, בסמוך לחג הפסח, במהלך ביקורת שגרתית של רכזי היחידה לאכיפת חוק איסור הונאה בכשרות ברבנות הראשית, התגלו מוצרים שנשאו תוויות עם ציוני כשרות אשר לגביהם עלה החשד כי מדובר בזיוף, לאחר בדיקה מול הרבנות המקומית והיצרן התבררו החשדות כנכונות ושאכן מדובר בזיוף ובבשר טרף המוצג ככשר.

לאחר פעולות חקירה נמרצות, התברר שהזיוף מתבצע באזור התעשייה של הכפר טמרה שבגליל, דבר אשר הוביל את מנהל היחידה לאכיפה רפי יוחאי להוציא עדכון כשרות מיוחד והוראה לבתי המטבחיים ולכלל המשגיחים כי אין לסחור עם החברות עדן אינטרנשיונל, חוות הנוקדים ו\או טלה גורמה ו\או עם מנהליהן מר יעקב כהן והגב׳ טאניה ברסלבסקי ומר יוסף יצחק מענדלסאהן לייפער, אשר אין זו הפעם הראשונה שנתפסו בביצוע הונאה שכזו והתגלה כי המכשול יצא מתחת ידם.

מספר ימים לאחר פרסום עדכון הכשרות, התקבל מידע ברבנות הראשית כי חרף האיסור שפורסם, מנהלי החברות הנ"ל מתכננים לבצע שחיטה באחד מבתי המטבחיים המחזיקים בתעודת כשרות, תוך כדי ניסיון לשימוש בשמות סוחרים אחרים לאור זאת יצאה הוראה נוספת ומידית מטעם הרבנות הראשית, המחדדת כי חל איסור לבצע עבורם שחיטה גם בבתי מטבחיים המחזיקים בתעודת כשרות.

על כך עתרו בעלי החברות לבג"ץ בטענה כי הוראות אלו ניתנו ע"י הרבנות הראשית ללא שיש בידה הסמכות לכך וללא שניתן להם ההזדמנות לטעון את טענותיהם.

במהלך הדיון בבית המשפט העליון, הוצג לשופטים על ידי הרבנות הראשית חומרי חקירה חסויים בהם ראיות חד משמעותיות לפעילותה האסורה של החברה, ממצאים והוכחות שהושגו באמצעות מעקבים אחר משלוחים חשודים, תצפיות, ביקורות ועוד פעולות נוספות שבוצעו במהלך החקירה ע"י רכזי היחידה ובעקבות כך קבע בית המשפט בפסק הדין כי "שעה שהמשיבים (הרבנות הראשית) למדו על כוונת העותרת לבצע שחיטה כבר בערבו של אותו יום, הרי שהאינטרס הציבורי אִפשר להם – שלא לומר, חייב אותם – לנקוט פעולה מהירה, גם במחיר דחיית מימוש זכות הטיעון" ובית המשפט דחה את העתירה.

כאמור, העתירה נדחתה והחברה אף חויבה ב-8,000 ש"ח הוצאות עבור קופת המדינה, במקביל עדין מתקיימת חקירה פלילית של המשטרה, וברבנות מקווים כי החקירה תביא לפעולה נגד החברה במישור הפלילי ותמנע מהמעורבים להמשיך ולהכשיל את הציבור.

רפאל יוחאי – מנהל יחידת האכיפה מסר בסיפוק כי אנשי יחידתו העושים לילות כימים ימשיכו להגן על הצרכן ולא יירתעו מלנקוט אמצעים כנגד כל גורם המבקש להכשילו.

הראל גולדברג מנכ"ל הרבנות הראשית (בפועל) מסר " ברצוני להודות לרכזי היחידה האמונים על אכיפת חוק איסור הונאה בכשרות ומניעת הטעיית הצרכנים בתחום הכשרות על עבודתם היעילה והמהירה בתפיסת פעילות הזיוף ובפעילותם המהירה במניעת הגעת הסחורה לשוק והכשלת הציבור, פסק דינו של בית המשפט העליון מהווה תוספת חיזוק עבור עובדי הרבנות וגורם הרתעתי משמעותי כנגד פעילות זיופי כשרות"

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים