שיתוף
תגובות
חדשות » בג"צ דוחה את ההכרעה ברפורמת הסלולר: הזדמנות לחכי״ם לשנות את החוק
הקומה הכשרה
ניצחון מוגבל למפלגות החרדיות על שר התקשורת יועז הנדל, בג"צ הודיע כי ההכרעה בנוגע לרפורמה בסלולר תידחה בחודשים, ונותן הזדמנות נוספת לח״כים לשנות את החוק
תגיות:
בית משפט העליון | צילום: שאטרסטוק

בג"צ הודיע היום (חמישי) על החלטתו בנושא העתירה כנגד רפורמת הסלולר אותה מוביל שר התקשורת, יועז הנדל. על פי ההחלטה ההכרעה הסופית בעניין תידחה לפחות בחודשים, לינואר-פברואר 2023. זו אכזבה להנדל, שניסה לקדם את הרפורמה, על אף מאבקם החריף של החרדים בו.

רפורמת הסלולר אותה ניסה שר התקשורת לקדם, עתידה הייתה לפרק את המונופול בשוק הסלולר הכשר, להקל על מעבר בין חברות, לאפשר מגוון תוכניות לסינון תכנים בסלולר ולהוזיל את מחירי המכשירים הכשרים. בתגובה לניסיונו של הנדל, תקף אותו יו"ר יהדות התורה, משה גפני: "שר התקשורת יועז הנדל מנסה לפגוע באורח החיים של הציבור החרדי. התקשרתי שעתיים לפני הפרסום היום שקבוצת רבנים רוצה לדבר איתו, הוא סרב להיפגש עימם אלא רק איתי. אני לא מעונין להיפגש איתו".

עוד  הוסיף גפני כי "האיש פוחלץ, מושחת ביסודו, אסור שיהיה איש כמוהו שר בממשלה. האיש יהיר ומושחת גם בעבר שנפגש עם רבנים אפילו כיפה לא טרח להשים על ראשו. גדולי ישראל מחליטים אם יהיו הפגנות, האפשרות עלתה בפני גדולי ישראל ולא ירדה מהפרק".

ח"כ יעקב אשר בתגובה, "יש דברים שגם בית המשפט מבין, הרפורמה של יועז הנדל נרקמה בפזיזות ומתוך להיטות יתר לפגוע בציבור החרדי, במעטה ציני כביכול הוא בא לשרת אותו. פנינו אליו מספר פעמים להידבר ולשמוע, אבל הוא היה יהיר ואטום. היום הוא קיבל את סטירת הלחי הראשונה, בבחירות הקרובות הוא יושלך לפח האשפה של ההיסטוריה".

ח"כ יעקב טסלר הגיב להחלטת בג"צ, השתתפתי היום בדיון. מסתבר שגם שופטי בית המשפט העליון מבינים שרפורמת הנדל, אינה יכולה להתקבל כלאחר יד. אני שמח שזה נעצר בשלב זה. רפורמת הנדל נועדה בניסיון לפגוע במגזר ענק במדינת ישראל, שבוחר לחיות באמונתו, במסגרת מותאמת לצרכיו ולאורח חייו. יש לקוות כי גם אחרים שמנסים להשתמש בתפקידם בכדי לחנך את המגזר החרדי ילמדו את הלקח.

מועמד אגו״י לכנסת הרב יצחק גולדקנופף בתגובה על החלטת בג"צ, ״אני מברך על ההחלטה שבלמה מחטף והתערבות בוטה של שר התקשורת באורח חייו של הציבור החרדי. אמרתי הבוקר בדיון שהניצחון בדרך ואני שמח שבית המשפט מנע פגיעה בציבור יראי ה׳״.

השר הנדל מסר בעבר תגובה למתקפות מצד החרדים, "תפקידו של שר בממשלה הוא לקבל החלטות, גם כשיש כאלה שמתנגדים לכך. טובת המדינה ולא טובת קבוצת כוח או מגזר. אנחנו מתקנים היום עוולה צרכנית שפגעה בכחצי מיליון לקוחות בציבור החרדי ומעבירים את הכוח מהעסקנים , לצרכנים. החלטתי להסדיר את שוק הסלולר הכשר עבור הציבור החרדי, לאפשר לו חופש בחירה ולייצר תחרות נוספת שתוזיל את המחירים ואת שיפור השירות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים