שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » בג"צ דחה את עתירת האופוזיציה בעניין הוועדות
חלוקת הוועדות
בדברי ההסבר נכתב כי "אין כל הצדקה להתערבות שיפוטית". יו"ר סיעת הליכוד יריב לוין: "כשתמו ההצבעות בוועדת הכספים, בציניות שאין כדוגמתה, הם נזכרו לתת פסק דין"
שולחן הממשלה בכנסת | צילום: אתר הכנסת

מפלה לאופוזיציה: בג"צ דחה את עתירת חברי האופוזיציה בנושא חלוקה שוויונית של וועדות הכנסת. בדברי ההסבר נכתב כי "אין כל הצדקה להתערבות שיפוטית". הנשיאה חיות כתבה: "אציע לחבריי לדחות את העתירה. עם זאת, ולאור החשיבות הציבורית שבקידום השינויים בהרכב ועדות הכנסת, אציע כי לא נעשה צו להוצאות".

יו"ר סיעת הליכוד ומרכז האופוזיציה, ח"כ יריב לוין, בתגובה על פסיקת בג"ץ: "שופטי בג"ץ שוב נטלו לעצמם סמכות לדון בעבודת הכנסת, ונתנו בחוסר סמכות פסיקה חסרת ערך. הפעם, הם גם שברו שיא נוסף של חרפה ושל ציניות".

"כאשר מפלגות השמאל עתרו להחלפת יו"ר הכנסת אדלשטיין, שופטי בג"ץ קבעו שהעניין דחוף ונתנו פסיקה בתוך שבוע מהגשת העתירה. אבל כשזכויות הימין נרמסות – יש להם את כל הזמן שבעולם. במשך כמעט שלושה חודשים הם נמנעו מלתת פסק דין, כדי לאפשר לקואליציית השמאל להעביר את התקציב בוועדות באמצעות רוב מוגדל ואנטי דמוקרטי".

"עכשיו, כשתמו ההצבעות בוועדת הכספים, בציניות שאין כדוגמתה, הם נזכרו לתת פסק דין, והכשירו את המהלך האנטי דמוקרטי ואת רמיסת כל כללי הייצוג בכנסת".

"עמדתי היתה ונשארה – לבג"ץ המוטה פוליטית אין ולא יכולה להיות סמכות להתערב בעבודת הכנסת. אמשיך להאבק לשינוי יסודי במערכת המשפט כדי להפוך אותה להוגנת ולשיוויונית, וכדי להבטיח ששופטים יעסקו בענייני משפט ולא בפוליטיקה".

ח"כ מירי רגב: "‏תיראו מופתעים. בג"צ דחה את העתירה שהגשנו כנגד ההתנהלות הדורסנית והלא דמוקרטית של הקואליציה בוועדות הכנסת. הכי חשוב שבג"צ מקפיד להתנהל בצורה שוויונית עם כולם, את העתירות מהשמאל הוא מכבד ומחבק, את העתירות מימין הוא משתיק, שלא נגיד גורס".

ח"כ שלמה קרעי: "המוסר הכפול של בג"צ. כשמדובר באינטרס של השמאל, מתקבלת פסיקה בתוך כמה ימים וכשמדובר בדריסת הימין גוררים רגליים חודשים עד שזה כבר לא רלוונטי. כשנחזור, נפרק אתכם מהנשק האנטי דמוקרטי וממאזן האימה שיצרתם כאן. מקווה שכל עוד אתם בשלטון, תקפידו שלא להתערב בשום החלטה של הכנסת".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים