שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » בג"צ קבע כי יש לקבוע הרכב מאוזן לוועדות
ניצחון לאופוזיציה
עו"ד בומבך: "מדובר בהחלטה חשובה, שמבטיחה ביקורת אופוזיציונית יעילה, שהיא אחת מאבני היסוד של הדמוקרטיה"
מליאת הכנסת | צילום: Dmitry Pistrov, שאטרסטוק

בשעות הבוקר דן בית המשפט בדיון עתירת האופוזיציה נגד מינוי הוועדות. החלטת בג"צ: לעמדת יו"ר הכנסת והיועצת המשפטית של הכנסת "הרכב ועדות הכנסת הנוכחי מעורר קשיים, ויש לפעול לשינויו כדי להביא להרכב מאוזן יותר ומוסכם ככל הניתן, שיבטא באופן ראוי את כוחן היחסי של כל סיעות הכנסת".

"נוכח עמדה זו של יו"ר הכנסת ושל היועצת המשפטית של הכנסת, ומשהוברר מן ההודעה המעדכנת ומן התגובות לה כי ההידברות בין נציגי הקואליציה לנציגי האופוזיציה לא הניבה הסכמות, ניתן לצפות כי המשיבים יפעלו לקביעת הרכב מאוזן יותר של הוועדות, גם בהיעדר הסכמות כאמור".

עו"ד אילן בומבך, המייצג את חברי הכנסת העותרים, מסר בתגובה להחלטת השופטים: "ההחלטה התקדימית של בג"ץ מבטאת את חוסר הנוחות שיש בייצוג החסר שניתן לאופוזיציה בוועדות הכנסת. בשל עיוות רצון הבוחר, השופטים הורו למשיבים לפעול מידית לתיקון החלוקה ולהגיש הודעה מעדכנת על כך בתוך 10 ימים. אחרת – השופטים יתנו פסק דין מחייב. מדובר בהחלטה חשובה, שמבטיחה ביקורת אופוזיציונית יעילה, שהיא אחת מאבני היסוד של הדמוקרטיה".

ח"כ מיקי זוהר מהליכוד הגיב: "גם שופטי בג"צ מבינים את מה שהקואליציה הדורסנית הזו מסרבת לקלוט: חלוקה לא שיוויונית לאופוזיציה בהרכבי הועדות – זו פגיעה בדמוקרטיה".

ח"כ קטי שטרית מהליכוד בתגובה לפסיקת בג"ץ על הרכב הוועדות: "בג"ץ הבין את מה שהבנו מזמן. יש כאן קואליציה דורסנית מאוד! הליכוד היא המפלגה הגדולה ביותר וזה צריך לבוא לידי ביטוי גם בוועדות הכנסת. מקווה שהקואליציה תשכיל להגיע להסדר מוסכם ולא תשתק את המשכן".

ח"כ אורי מקלב על החלטת הבג"ץ: "טענות האופוזיציה אינם טענות סרק, לצערינו הקואליציה הדורסנית שוללת זכויות ופוגעת בציבור. זה מתחיל בועדות הכנסת ומסתיים בחוקים ובהסדרים הדורסניים והמפלים שלהם. הפסקת הדורסנות והפוגענות זועקת, הגיע העת לשנות את דרך זו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים