שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » בג"צ קבע: ניתן לחפש בטלפונים של יועצי נתניהו
דיקטטורה
הערר אושר לאחר שהרכב קודם של בג"ץ כבר אישר למשטרה לבצע חיפוש בטלפונים הניידים שלהם • הארבעה חשודים במעורבות בהטרדת עד המדינה בתיק 4000, שלמה פילבר
בג"צ | צילום: פישל רוזנפלד

בג"ץ דחה היום (ג') פעם נוספת את העררים שהגישו ארבעה מיועצי ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, לאחר שהרכב קודם של בג"ץ כבר אישר למשטרה לבצע חיפוש בטלפונים הניידים שלהם. הארבעה חשודים במעורבות בהטרדת עד המדינה בתיק 4000, שלמה פילבר.

בקשת החיפוש בטלפונים נידונה כבר שש פעמים בבתי המשפט, ובמרכזה אירוע שהתרחש ב-29 באוגוסט 2019, אז הגיע רכב עם רמקולים לביתו של פילבר, וקרא קריאות נגדו. לדברי המשטרה, פילבר דיווח על האירוע והגיש תלונה, והמשטרה הגיעה למפעילי הרכב.

בעקבות חקירותיהם, זומנו לחקירה גם ארבעה יועצים של נתניהו והליכוד – יונתן אוריך, עופר גולן, יוסי שלום וישראל איינהורן. המשטרה לא הוציאה צווים לחדירה לטלפונים של הארבעה, אולם במקום זאת, במהלך חקירותיהם ביקשו מהם אנשי להב 433 לבצע חיפוש במכשירים, ומשקיבלו את הסכמתם, נעשה חיפוש בטלפונים ובוצעו צילומי מסך.

אולם, כשהשוטרים ביקשו את החיפוש, הם לא הבהירו לנחקרים שזכותם לסרב – וזאת בניגוד לפסיקת בית המשפט העליון בעבר, ובניגוד לנוהל המשטרתי. שניים מהנחקרים ביקשו להפסיק את החיפוש במהלכו, והוא אכן הופסק. רק לאחר אותן חקירות, פנתה המשטרה לבית המשפט וביקשה צווי חדירה לטלפונים.

היועצים דרשו שלא להתיר את החיפוש במכשיריהם, ובשל פגיעה בזכויותיהם, בשל העובדה שהחיפוש הראשוני נעשה ללא צו ומבלי שהחשודים הוחתמו על טופס שמסביר להם כי זכותם לסרב לחיפוש. אולם, בית המשפט השלום בתל אביב, ולאחר מכן המחוזי, אישרו את צווי החדירה למרות מחדלי המשטרה והפגמים בהתנהלותה, וכך גם העליון.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים