שיתוף
תגובות
משפט » בג״צ אישר את ההסכם עם 'משק אחיה'
לאחר שבועות
על פי הסכמות יקבל משק אחיה ובעלי המטעים הנוספים הקצאה לקרקע חלופית כאשר באחריות משק אחיה לשנע ולהעביר את העצים לקרקע החלופית עד 01.02.2023
מטע עצי זית | צילום: Roberto La Rosa, שאטרסטוק

בג״צ אישר היום (א') את ההסכם עם 'משק אחיה'. המטעים יועתקו בהסכמה לאחר שנת שמיטה. על פי הסכמות יקבל משק אחיה ובעלי המטעים הנוספים הקצאה לקרקע חלופית כאשר באחריות משק אחיה לשנע ולהעביר את העצים לקרקע החלופית עד 01.02.2023.

כאמור, לאחר מאבק ציבורי בשל דרישת המינהל האזרחי לעקור 170 דונם מכרמי משק אחיה הגיעו משק אחיה ומשרד הבטחון על הסכמות לדחיית העקירה וביצוע העתקה מסודרת לאחר שנת השמיטה.

כזכור, בג"צ פסק כי יש לעקור 170 דונם של מטעים בשל צו שימוש מפריע אותו הוציא המינהל האזרחי לפני יותר מעשור. עם זאת השאיר פתח להגעה למתווה מוסכם שיאפשר דחיית העקירה והעתקת המטעים בצורה מוסדרת. זאת גם בהתחשב בעובדה שהתובעים הפלסטינים לא הצליחו להוכיח בעלות על הקרקע.

בשבועות האחרונים התקיים מאבק ציבורי בדרישה להגיע למתווה מוסכם אשר ימנע את העקירה והרס המטעים, ובמו"מ שהתקיים מול משרד הבטחון ובסיוע לשכת רה"מ גם בעלי החלקות וגם המדינה הציגה קו אחיד.

מנכ״ל משק אחיה דוד זיצר אמר לאחר חתימת ההסכם: ״ההיגיון הבריא ניצח. לא הייתה שום סיבה לבצע עקירה שהייתה גורמת נזק בלתי הפיך לפעילות החקלאית של המשק. אני שמח ששר הביטחון ואנשי משרדו וכן לשכת רה"מ מנעו מראות מיותרים של עקירה ערב ראש השנה והגיעו למתווה שכולל קרקע חלופית והעתקה מסודרת, ועכשיו גם בגצ הגיעו למסקנה הזו״.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים