שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » בדוכני מזון יתאפשר טייק אווי רק לבעלי תו ירוק
התו הוארך
ועדת החוקה אישרה לתשעה ימים בלבד את התו הירוק על חנויות מעל 100 מ"ר למעט חנויות חיוניות; הקנס לעסקים הופחת אך הובהר כי הוא יינתן מידית ללא אזהרה
תו ירוק | צילום: Bihlmayer Fotografie, שאטרסטוק

ועדת החוקה אישרה היום (ראשון) בתום דיון ממושך תיקונים לתקנות הגבלת פעילות של מקום ציבורי או עסקי והוראות נוספות. לפי התקנות שייכנסו לתוקף הלילה בחצות ויעמדו בתוקף עד ה-4.1.21. הדיון על חוק מימון המלוניות יימשך מחר בבוקר.

• קניונים יפעלו במתכונת של תו סגול, על פי יחס תפוסה של 1:15 (אדם אחד בכל 15 מ"ר). • כניסה לחנויות ששטחן עולה על 100 מ"ר תתאפשר בכפוף להצגת תו ירוק, הן במתחמים פתוחים והן בקניונים ובמתחמי קניות סגורים. חובת התו הירוק תחול גם על העובדים בחנויות אלו.

הקנס לעסקים הופחת אך הובהר כי הוא יינתן מידית ללא אזהרה. לבקשת היו"ר: האכיפה בקנסות על החנויות תחל ביום שלישי על מנת לאפשר זמן היערכות נוסף.

• דוכני המזון בקניונים יתנו שירות ללקוחות בכפוף להצגת תו ירוק, ולא תתאפשר בהם ישיבה אלא איסוף עצמי בלבד. • כניסה למסעדות הממוקמות בתוך קניון תתאפשר בכפוף להצגת תו ירוק, בהתאם למתכונת הנהוגה כיום במסעדות.

התו הירוק בקניונים ובמתחמי המסחר לא יחול על מקומות המספקים שירותים חיוניים, כמפורט להלן: חנות למכירת מוצרי היגיינה (פארם), חנות אופטיקה, חנות למכירת עזרים רפואיים, מרכול, מכולת או סופרמרקט. במקומות אלו תימשך המתכונת הנהוגה כיום (תו סגול ביחס תפוסה של 1:7, כלומר אדם אחד בכל 7 מ"ר).

פרוייקטור הקורונה, פרופ' סלמאן זרקא: "ההחלטה על מנה רביעית נשקלת באופן משמעותי ע"י המנכ"ל ורוצים להיות במקום יותר בטוח. מניח שתוך שבוע עשרה ימים נבחן מחדש את המדינות האדומות מתוך מגמה לשחרר; אם משליכים את התחלואה שרואים באירופה, נעבור את ה-10,000 מקרים ביום ואולי יותר".

אילנה גנס ראש מטה שירותי בריאות הציבור: "רואים פריצות בהגנה בקבוצה של שתי מנות בלבד שטרם השלימו בוסטר. ההמלצה היא לקבל בוסטר אחרי 3 חודשים מקבלת מנה שניה כדי לשפר את ההגנה החיסונית כנגד הווריאנט".

יו"ר הוועדה: "החשש הוא שברגע שייקבע תו ירוק מורחב יהיה קשה לסגת לאחור; התפקיד שלנו יהיה לוודא שצעדי החירום לא הופכים לשגרת הקורונה".

ח"כ אורי מקלב שהתנגד לראשונה לתקנות הקורונה: "תמיד היינו עניינים, או שנמנענו או שתמכנו, אך לא התנגדנו לתקנות בנושאים חשובים אלו של הצלת חיים כמו במאבק בקורונה, אך לאחר כמעט עשר שעות של דיונים אנחנו רואים את חוסר הקשב של נציגי הממשלה פה בשולחן הזה באטימות לבקשות שלנו ולדרישות המגיעות מהציבור ואצביע נגד".

פרופ' זרקא הגיב בסיום הדיון על בקשת היו"ר להחריג ילדים בני 5-3 ולאפשר להכיר בתו ירוק מודפס לגילאי 11-5 לאחר חיסון ראשון: "תו ירוק בא לשקף אנשים מחוסנים מוגנים שיכולים להיכנס למקום בבטחה. תו ירוק זמני הוא מרכיב שלא נתמך בהחלטה אפידמיולוגית אך בא לעודד את הציבור להתחסן".

"עשינו משהו דומה בדצמבר לגילאי 12+ בישובים אדומים כדי לאפשר כיתה פרונטלית. כרגע, כדי לעודד את הציבור יש הצעה מהממשלה. התהליך הזה מחייב סריקה, זו לא אפליקציה של יום ולכן הבהרנו לממשלה ולקבינט שייקח לנו עשרה ימים עד שהדבר יוזן לאפליקציה. ככל שהממשלה תקבל החלטה לחזור לצטלה שיוצג בכניסה, זו כבר החלטה של הממשלה ואציע שלא לעשות זאת. נוכל להכיל את זה לטובת קביעת 70% מחוסנים בכיתה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים