שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » בדיוק 8 שנים לרצח אביתר בורובסקי הי"ד בצומת
הפיגוע בתפוח
במועצה האזורית שומרון ציינו כי הפיגוע מתרחש בדיוק 8 שנים לרצח אביתר בורובסקי בצומת תפוח. פיגוע ירי באותו מקום באותה שעה. דגן: "מצמרר, יש לייצר הרתעה"
יוסי דגן בזירת האירוע | צילום: באדיבות המצלם

ראש מועצה אזורית שומרון יוסי דגן הגיע הערב (ראשון) לזירת הפיגוע בצומת תפוח ואמר כי "מדובר באירוע קשה וחמור שבו פורעים מהרשות הפלסטינית פתחו באש לעבר אזרחים שעמדו כאן בטרמפיאדה בצומת תפוח. צומת מרכזי במדינת ישראל. יש כרגע שלושה פצועים בדרגות פציעה שונות. אירוע קשה. אני רוצה לומר שאנחנו מחזקים את ידי צהל וסומכים עליהם. אני רוצה לומר מכאן מצומת תפוח תוך כדי האירוע, לברברים הפלסטינים לעולם לא תשברו אותנו, עם ישראל חזק. מדינת ישראל חזקה. אנחנו נבנה את ארץ ישראל. אתם יכולים לבחור במוות, אנחנו בוחרים בחיים. עם ישראל מאוחד. ננצח אתכם ונמשיך לבנות את השומרון".

במועצה ציינו כי הפיגוע מתרחש בדיוק 8 שנים לרצח אביתר בורובסקי בצומת תפוח. פיגוע ירי באותו מקום באותה שעה. "בדיוק לפני 8 שנים, בשעה הזו, נרצח אביתר בורובסקי בפיגוע דקירה, בדיוק באותו מקום. זה מצמרר ומזעזע. דיברה איתי אלמנתו, צופיה הגיבורה, שמתנדבת במד"א מאז האירוע הקשה וקיבלה את ההודעה על הפיגוע ברשת דיווחי החירום בזמן שהיא באזכרה של אביתר הי"ד. התשובה של צה"ל צריכה להיות קשה לפיגוע הירי הזה. לייצר הרתעה משמעותית. צריך להעביר מסר חד משמעי שדמנו לא הפקר", דברי דגן.

יו"ר מועצת יש"ע דויד אלחייני על הפיגוע בצומת תפוח: "הערב התוודענו לעוד פיגוע שהתרחש ברחבי יהודה ושומרון, בצומת תפוח, על ידי מחבלים מרצחים שירו תוך כדי נסיעה על אזרחים. אנחנו מקווים לשלומם ומייחלים להחלמתם. זהו פיגוע שמצטרף לעוד שני פיגועים שהיו בגוש עציון ביום שישי והבוקר. אנחנו לא ניתן לאותם מרצחים לשנות את שגרת החיים שלנו ולא נבליג על הפיגועים האלה".

מנכ"ל מועצת יש"ע יגאל דילמוני: "אנחנו עדים להתגברות אירועי הטרור בימים האחרונים. הרשות הפלסטינית והחברים שלהם מהחמאס מחממים את הגזרה. מדינת ישראל צריכה לנקוט יד קשה כנגדם ולעצור כל פעילות שלהם במרחב, וכל נסיון שלהם להשתלט על שטחים באזור. כמו כן, להודיע על תשובה ציונית הולמת בבניה והתפתחות בהתיישבות, ובוודאי שאסור להסתמך על תומכי חמאס בממשלה הבאה".

שני צעירים כבני 20 נפצעו היום באורח קשה בפיגוע ירי בצומת תפוח שבשומרון. צוות מד"א שהגיע למקום פינה את השניים ואדם נוסף שנפצע קל לבית החולים בילינסון בפתח תקווה. צה"ל פתח במצוד אחר החשודים וכוחות מיוחדים הוזעקו לבסיס חטיבת שומרון.

לפי עדי ראייה בזירה, רכב המחבלים הגיע מכיוון דרום לצפון – ואז עצר ליד הטרמפיאדה בצומת וממנו נורתה אש במשך חצי דקה לפחות. בזמן הירי נכחו במקום שישה צעירים, ושלושה מהם כאמור נפגעו. עוד אמרו עדי הראייה כי רכב המחבלים עשה פרסה ונמלט לכיוון רמאללה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים