שיתוף
תגובות
לאישה » בדיקה גרפולוגית דורשת כמה 'תנאים מוקדמים'
קו פתוח
האם יש אנשים שאבחון גרפולוגי לא מתאים להם? האם כשכותבים בשפה שונה התוצאה של האבחון תהיה שונה? על כך ועוד בכתבה שלפניכן
גרפולוגיה, כתיבה | צילום: Mariia Kalinichenko, שאטרסטוק

קודם כל, בגרות גראפית, רק כתב יד שביצועו טבעי וחופשי ראוי לבדיקה גרפולוגית. ביצוע כזה דורש, שהכותב ישלוט שליטה מלאה בלשון ובכתב. לכן יש לכתוב בשפת אם, השפה שבה רגיל לדבר. רק כתב ידו של אדם שכתב במשך שנים באותה שיטת כתב, ובשפה השגורה על פיו, בא בחשבון לפענוח.

קבלתי את כתב ידה של שרי (כתב מס' 1), התבוננתי בו מספר דקות. הרגשתי שאני מתקשה לפענח אותו. עלה בדעתי לשאול אותה מהי ה'שפת אם' שלה, וכמו שחשבתי, לא עברית. היא שלחה לי כתב נוסף (כתב מס' 2) בספרדית.

בגלל שאת, שרי, שולטת בשתי שפות, סימני הכתיבה דומים. בשני כתבי היד, ישנם מאפיינים זהים של תנועה מבוקרת, ארגון וסדר, משמעת פנימית ושליטה עצמית, אך ניתן לזהות בכתב מס' 2 הכתוב בשפה שלך, שיותר קל לך…

ניכר בו שאת מהאנשים הגמישים, שיודעים לעגל פינות בנעימות ולהחליק על בעיותיהם של אחרים. את מתרכזת בעצמך ומכבדת את תחומי החיים של האחרים. את לא 'יוצאת מגדרך' ותנהגי עם כולם ברגישות ובחביבות.

כתב היד הוא דבר דינמי בדומה לאישיותו של הכותב. אופיים של אנשים משתנה, ולא פעם אנו מגלים, בהפרש של שעות, ולפעמים שניות תופעות חדשות.

מלבד 'כתב מבוגר', קיימים תנאים נוספים המגבילים את האבחון הגרפולוגי, למשל, מחלה או הפרעה – גופנית או נפשית, פגיעה ביד או בשכם ואפילו בחלק אחר שבגוף עלולים להשפיע לשינוי הכתב התקין, גם ייתכנו הפרעות בכתב הנגרמות על ידי מכשיר כתיבה גרוע, משטח מחוספס, או תנוחה המפריעה לכתיבה. מה שפוסל כתב כזה לבדיקה.

כתב היד משתנה גם עקב מצבי רוח משתנים או בגלל עייפות או אירועים משמעותיים המשפיעים על הרגשת הכותב. כתב היד משקף את הרגשתך בדיוק באותה שנייה בה כתבת. למרות שתופעות בסיסיות במבנה האישיות אינן משתנות אך השינויים בכתב היד יכולים להיות מהותיים. לכן, כדי לקבל תמונה מהימנה על אישיות הכותב, כדאי לבחון כתבי ידי מתקופות שונות.

רוצה לקבל אבחון גרפולוגי ולגלות דברים חדשים על עצמך? כתבי על דף A4 חלק ולבן, כ-20 שורות וחתימה, שלחי למייל ‫[email protected] וצייני גיל, מין, ויד כותבת (ימין או שמאל), ואולי בשבוע הבא יופיע כאן הכתב שלך.

שימי לב: בבמה זו באפשרותנו להתייחס לכתב אחד בלבד בכל פעם. ניתן לקבל ייעוץ והכוונה פרטנית במייל מכון 'קו הנפש'.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים