שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » בדיקה לפני העלייה למטוס – גם למחוסנים
אושר בקבינט
השרים אישרו תקנות לפיהן כניסה לישראל תותר רק בהצגת בדיקת קורונה שלילית, ולא יסתפקו בהצגת אישור על החלמה מקורונה או התחסנות נגד הנגיף
תגיות:
מתחם בדיקות בנתב"ג | צילום: Gil Cohen Magen, שאטרסטוק

ועדת השרים להתמודדות עם נגיף הקורונה אישרה הערב (שני) כי גם מחוסנים ומחלימים שנכנסים לישראל יחוייבו בביצוע בדיקת קורונה והצגת תוצאה שלילית לבדיקה שנערכה 72 שעות לפני ההמראה, וכן בדיקה נוספת בזמן הנחיתה. יודגש כי לאחר בדיקות אלו המחוסנים והמחלימים יהיו פטורים מבידוד.

כמו כן, תתאפשר עליה למטוס של אדם שבא במגע עם חולה מאומת, רק לאחר שסיים בידוד של 10 ימים ושביצע שתי בדיקות קורונה שתוצאותיהן שליליות במועדים הקיימים בחוק כיום. התקנה תיכנס לתוקפה בתוך 96 שעות למטרת היערכות למחלימים ולמחוסנים.

כזכור, במוצאי שבת אישרה ועדת השרים להתמודדות עם נגיף הקורונה תיקון בתקנות התעופה של משרד הבריאות המגבילות הפעלת כלי טיס. לפי התיקון, בתקופת תוקפן של תקנות הכניסה והיציאה מישראל ואליה (עד יום 20.2.21), אדם לא יפעיל כלי טיס הנושא נוסעים לישראל או אל מחוץ לישראל אלא אם:

  1. כל הנוסעים רשאים לטוס לפי תקנות הכניסה והיציאה מישראל.
  2. הטיסה היא לצורך פינוי חירום רפואי או שמנכ"ל משרד התחבורה, החוץ, הביטחון, הבריאות או נציגיהם, אישרו את הטיסה לצורך מתן מענה לנוסעים הרשאים להיכנס לישראל או לצאת מישראל, באופן שיאפשר חזרתם של נוסעים שמרכז חייהם בישראל בהקדם האפשרי תוך ויסות הגעתם לפי שיקולי בריאות הציבור.

עוד נקבע כי החובה לבצע בדיקה במהלך 72 השעות לפני העליה למטוס לישראל תחול גם לגבי העליה למטוס מישראל.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים