שיתוף
תגובות
חדשות » סביבה » בדיקות התקן לבניה ירוקה יהפכו למחייבות
מרץ 2022
בעקבות דרישת פורום ה-15 להחיל את דרישות התקן לבניה הירוקה בכלל מבני הציבור, החינוך והמשרדים – מעבדות איזוטסט משיקה רשמית את "אות הבניין הירוק"
אתר בניה | צילום: ESB Professional, שאטרסטוק

בדיקות התקן לבניה ירוקה יהפכו למחייבות במסגרת חוק התכנון והבניה החל מחודש מרץ 2022. מבנה שיעמוד בדרישות התקן הישראלי 5281 לבניה ירוקה, יקבל את האישור שעבר הסמכה כמבנה ירוק. עד כה הישובים והרשויות בפורום ה-15 ישמו את התקן באופן וולנטרי ובעוד כחודשיים יחויבו יתר הרשויות לעמוד בתקנים המחמירים.

לאחרונה, הרשויות המקומיות החברות בפורום ה-15 דרשו להחיל את דרישות התקן לבניה ירוקה גם על יתר המבנים, כלומר על מבני ציבור, מבני חינוך ומשרדים ללא קשר לגודלם. בעקבות כך, החליטה מעבדות איזוטסט להשיק רשמית את "אות הבניין הירוק".

מדובר באות פיסי, אשר יוצב (לפי דרישה ובכפוף לתקנון) בכניסה למבנים שיעברו את ההסמכה הירוקה ויעידו על כך שהמבנה עומד בדרישות התקן הישראלי 5281 לבניה ירוקה. אות הבניין הירוק" יותאם לדרישות המחמירות של פורום ה-15 לעמידה בדרישות התקן הירוק בכלל המבנים שיידרשו לכך.

ראש תחום בניה ירוקה במעבדות איזוטסט, גב' הדס פאר, ציינה כי "אות הבניין הירוק" של מעבדות איזוטסט ניתן לאחרונה למבנה החינוכי הירוק ביותר בישראל- "גן החלומות", גן שיקומי בבאר שבע. מבנה זה קיבל גם את הניקוד הגבוה ביותר עד כה לגן ילדים והוא גם "מאופס אנרגיה", כלומר מייצר את מרבית האנרגיה שהוא צורך לטובת תפעול ותחזוקה של המבנה.

מנכ"ל מעבדות איזוטסט, גל דאי: "ההתמודדות עם משבר האקלים מתחילה ביישומו של תקן הבניה הירוקה. לא פחות מ-40 אחוז מפליטות גזי החממה נובעים מבנייני מגורים. אנו גאים להשיק רשמית את אות הבניין הירוק כחלק מעידוד הקיימות והעמידה בדרישות התקן הישראלי המחמיר 5281, אשר נועד להיטיב עם הסביבה ולמען בריאות טובה יותר עבור הדיירים".

  • מעבדות איזוטסט, אשר קיימת למעלה מ-40 שנה, מבצעת מאות סוגים של בדיקות תקן לבניה, תשתיות ובדיקות חדשניות עבור רשויות מקומיות, חברות בניה ולקוחות ציבוריים. המעבדה מוסמכת ומאושרת ע"י הרשות להסמכת מעבדות והממונה על התקינה במשרד הכלכלה.
הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים