שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » בדיקות קורונה מהירות תוך 4 שעות
לראשונה בנתב"ג
גנץ סיכם עם היועץ המשפטי לממשלה: משרד המשפטים יסייע בגיבוש תקנות שיאסרו על כניסה לישראל דרך נתב"ג ללא בדיקת קורונה – התקנות יוצגו בישיבת הממשלה הקרובה
מתחם בדיקות בנתב"ג | צילום: Gil Cohen Magen, שאטרסטוק

בתום מאמצים משותפים למשרדי הבריאות, התחבורה, רש״ת וחברת ״אומגה״ ניתן לבשר על בדיקות קורונה מהירות במיוחד בנתב״ג עד 4 שעות, שיאפשרו שירות ניטור מהיר של חולים כחלק מהמאמץ להורדת התחלואה ולטובת פעילות ענף התעופה לאחר הסגר.

שרת התחבורה מירי רגב מסרה: ״מבקשת להודות לגורמי התחבורה, רש״ת, הבריאות וחברת אומגה שמפעילה את שירות הבדיקות בנתב״ג. הסרת החסמים המשפטיים הצפוייה בקרוב תאפשר למממש את מלוא היכולות של מעבדת הקורונה בנתב״ג, אשר פעלתי להקמתה בזמן שיא עם כניסתי לתפקיד״

בתוך כך, שר הביטחון והמשפטים בני גנץ שוחח היום עם היועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט בנושא האפשרות להתניית עליית נוסעים לטיסה לישראל בבדיקת קורונה לפני עלייתם למטוס.

היועמ"ש הדגיש בפני השר גנץ, כי נושא זה הובא לבחינתנו רק בשבוע שעבר, וכי ככלל, הדבר אפשרי בכפוף לתקנות שיאושרו בממשלה ובכנסת. היועץ הבהיר כי הייעוץ המשפטי לממשלה ימשיך לסייע בגיבוש התקנות לאישור הממשלה, וגנץ אמר ליועץ כי ידרוש את העלאתן לאישור מיידי.

גנץ אמר: "הניסיון להתנגח ביועץ המשפטי לממשלה הוא מיותר, מזיק ומונע משיקולים פוליטיים. אוודא כי בישיבת הממשלה יאושרו התקנות, בסיוע מלא של משרד המשפטים. זהו תנאי לקיום הדיון על המשך הסגר".

ממשרד התחבורה נמסר כי "בעקבות טענות על נוסעים הנוחתים בנתב"ג ללא בדיקות רפואיות. משרד התחבורה ורשות התעופה האזרחית (רת"א) מבקשים להבהיר: משרד התחבורה ורשות התעופה האזרחית פעלו בחודשים האחרונים באופן אינטנסיבי לחייב בבדיקות קורונה את כל הנוסעים הנוחתים בנתב"ג, כתנאי לכניסתם לארץ".

"יצוין, כי הגורמים המשפטים התנגדו נחרצות לדרישתנו לחייב את הנוסעים לעבור בדיקת קורונה מיד עם נחיתתם בארץ, מטעמים משפטיים. ביוזמת שרת התחבורה תא"ל (מיל') מירי רגב ישראל היתה בין המדינות הראשונות בעולם שהקימה בזמן שיא מעבדת קורונה בשדה התעופה בנתב"ג, לצורך ביצוע בדיקות קורונה לנכנסים והיוצאים על מנת לאפשר עצמאות ורציפות תעופתית והתנהלות מיטבית ופיקוח על רמת התחלואה".

"יתרה מכך, מנכ"ל משרד התחבורה, פנה לאיחוד האמירויות ליצור מנגנון שיאפשר לאלפי הנוסעים החוזרים לישראל לעבור בדיקות קורונה באמירויות, טרם עלייתם למטוס. למרות האישור של האמירתים, גם יוזמה זו נדחתה בפורומים מקצועיים שונים לאור שאלות משפטיות שונות, כגון האם ניתן למנוע מישראלי שנמצא חיובי בחו"ל לחזור ארצה וכ'ו. בהמשך לבדיקה זו, החלו האמירתים לחייב ישראלים להצטייד בביטוח בריאות, כחלק מתהליך להוצאת ויזה לביקור באמירויות".

"אנו מברכים על שינוי עמדת היועמ"ש לחייב בדיקת השבים ארצה 72 שעות מראש ועם הנחיתה בארץ דבר שמשלים את ההערכות הקיימת בנתב״ג בהקשר מימוש הנחיות התו הסגול ובדיקות הקורונה במעבדה אשר מאפשרים רציפות תפקודית תעופתית", לשון הודעת משרד התחבורה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים