שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » 'בדיקת ינשוף' לקורונה עשויה להציל חיים
פיתוח כחול לבן
פיתוח ישראלי: אבחון לנשאות נגיף הקורונה בתוך דקה באמצעות בדיקת נשיפה עשויה לנצל זמן יקר ולהציל את חייהם של נשאי הנגיף הנמצאים ברמת סיכון גבוהה • רמת הדיוק זהה כמו זו של המטושים
איש בבדיקת 'ינשוף' | צילום: Pazargic Liviu, שאטרסטוק

חוקרים מאוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע הצליחו לפתח בדיקת נשיפה המאבחנת את נגיף הקורונה בתוך פחות מדקה. מדובר בפיתוח המעניק תוצאה בעלת דיוק מרבי של 90% הצלחה.

הבדיקה תתבצע באופן הבא: הנבדק ינשוף לתוך מכשיר זעיר בגודל של כשבעה סנטימטרים, הכולל פיה וקפסולה שבה שבב אלקטרוני המכיל מערך צפוף של חיישנים. הדגימות מבדיקות הנשיפה נצמדות לחיישנים, והשבב כולו מועבר למערכת הסורקת את הדגימות ומספקת תשובה תוך 20 שניות מאז תחילת הסריקה, לגבי הימצאות הנגיף.

יצוין, כי במסגרת פיתוח הבדיקה, ביצעו החוקרים שורה של ניסויים קליניים בהשתתפות כ-120 נבדקים בישראל, כאשר התוצאות העניקו מעל ל-90% דיוק באבחון נגיף הקורונה, בהשוואה לבדיקת ה- PCR הרגילה, המתבצעת באמצעות מטושים.

הפרופ' גבי סרוסי מבית הספר להנדסת חשמל ומחשבים באוניברסיטה שפיתח את התרופה הסביר, כי "כבר בשלבים הראשונים של הניסויים קיבלנו תוצאות מובהקות על קבוצה משמעותית של נבדקים ובהתאמה גבוהה לסימולציות שביצענו ולתוצאות בדיקת ה- PCR".

לדבריו, "המחקר נמצא בעיצומו, אנו בשלב של בדיקת הספציפיות עבור וירוס הקורונה לעומת וירוסים אחרים ובדיקה כמותית כדי לנסות ולהעריך את סף הרגישות של המערכת לגילוי כמות הווירוסים, כדי שנוכל לדעת באיזה שלב בהדבקה נוכל לגלות את הימצאות הנגיף, ולהעריך מתי החולה נכנס לשלב ההחלמה".

הערכה היא, כי המחיר לכל ערכת בדיקה יעמוד על כ-50 דולרים. מדובר בסכום הנמוך באופן משמעותי מבדיקות המעבדה המתבצעות כיום. החוקרים סבורים עוד, כי אם סבב הניסויים ובדיקות האימות יסתיימו בהצלחה הרי שבתוך חודשים בודדים יחל הליך השיווק בישראל.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים