שיתוף
תגובות
כלכלה » הייטק וטכנולוגיה » בדקנו את גירסת המיני המשודרגת של DJI
רחפן לכל כיס
יאיר בן ארצי יצא לסיור מעופף עם הדור השני של רחפן המאוויק מיני – והופתע לטובה • הכירו את רחפן הכיס שעוקף את הרגולטור, מפתיע בביצועים – ושביר במיוחד • סקירה
תגיות: , ,
הבן הצעיר מול אביו המאוויק פרו 2 | צילום: שאטרסטוק

הוא קטן, זריז ושקט מאד: הכירו את המאוויק מיני 2 של DJI – המחליף של המאוויק מיני הראשון שיצא כחצי שנה לפניו בסך הכל – אבל פשוט שיפר אותו משמעותית. זהו למעשה הרחפן הקטן והקל ביותר שתוכלו למצוא. משקלו 249 גרם בלבד (עם כרטיס זיכרון הוא 250 עגול) וגודלו מזערי כל כך, שהוא יכול להכנס לכיס ללא כל הפרעה.

למאוויק מיני 2 מטרה אחת והיא לעקוף את כל מה שקשור בהגבלות החוק על הטסת רחפנים או כלים מוטסים אחרים. כן כן, ההגבלות הן על רחפנים במשקל של… נחשתם נכון, מעל 250 גרם בלבד.

רחפן במשקל כזה לא חייב להרשם באתרי המדינות השונות ולקבל מספר זנב, וכל אחד יכול פשוט לרכוש את הרחפן ולהטיס. בישראל הקטנה אמנם אין בשלב זה רגולציה רשמית, אך לא מזמן קיבלתי בקשה לבחון את האתר החדש מטעם המדינה שידרוש מכל כלי מעל 250 גרם להרשם בתשלום עבור מספר זנב לרחפן – מה שאומר שהרגולציה קרבה ובאה וכל רחפן יהיה חייב להרשם.

לצד הפתרון הרגולטרי שהופך אותו לנגיש לכל אחד, נחשב המיני 2 לאחד הרחפנים הטובים ביותר שהשוק הכיר אי-פעם בתג מחיר שעונה (כמעט) לכל כיס.

המאוויק מיני 2 נוח לנשיאה ויכולותיו מרשימות מאוד. כך למשל, בניגוד למיני הראשון שטווח הקליטה שלו התבסס על וויפיי והגיע לטווח שפשוט היה בדיחה, טווח הקליטי של המיני 2 מבוסס רדיו והוא יכול להגיע לכמה קילומטרים.

הרחפן המחודש מצויד במצלמה באיכות 4K, לצד סוללות שמחזיקות 30 דקות טיסה – בדומה לסוללות של אביו בגרסת הפרו. לרחפן יכולות התמודדות עם רוחות עזות במיוחד ורעשי הרקע שלו מינוריים במיוחד.

אבל כמו כל דבר טוב, גם לכל הטוב הזה יש חסרונות. כך למשל, ייאלץ המשתמש לשלם את מחיר הורדת המשקל עם מחסור בחיישנים למניעת התנגשות (למעט חיישן קרקע), אפס זיכרון פנימי ופרופים שמחוברים.

החסרונות של הכלי הקטן, הן העובדה שנסו לחסוך במשקל…מה שהפך אותו למחוסר חיישנים למניעת התנגשות למעט חיישן קרקע, אין זיכרון פנימי, פרופים שמחוברים עם מברגים ולא הכי נוחים, ופלסטיקה שבירה מאוד.

הצצה אל המערך האלקטרוני שלו מגלה שהוא לא עמיד כשאר הרחפנים, מאחר וכדי לחסוך במשקל הדביקה היצרנית כמה מהכבלים בדבק חם ולא בחיזוק של פאנל מתכת וברגים כמו בשאר הרחפנים – מה שהופך אותו לבעייתי במקרה של התרסקות, ולו הקלה ביותר.

עם זאת, אי אפשר להתכחש לאמינותו. הוא בהחלט מרגיש רחפן של DJI והוא מתפקד יופי בשטח. הרחפן אמנם אינו משוכלל כמו אחיו היקרים אך כרחפן במשקל וגודל כזה… הוא יותר ממפתיע.

ומה לגבי המחיר? על מנת להנות ממנו תאלצו להיפרד מ- 2,600 ש"ח, אך בהתחשב בנתונים, הפעם בהחלט יש את התמורה למחיר.

MAVIC MINI 2 | צילום: שאטרסטוק
הבן הצעיר מול אביו המאוויק פרו 2 | צילום: שאטרסטוק
רחפן מאוויק מיני 2 | צילום: שאטרסטוק
החיישנים הוסרו לטובת הורדת המשקל. מאוויק מיני 2 | צילום: שאטרסטוק
MAVIC MINI 2 | צילום: שאטרסטוק
עמיד ברוחות עזות. מאוויק מיני 2 | צילום: שאטרסטוק
הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים