שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » בדרישת רע"מ: יוקמו 3 יישובים בדואים בנגב
אושר בממשלה
סמוטריץ', תקף ורשם: "בלי בושה יעבירו היום בנט ושקד החלטת ממשלה על הקמת שלושה ישובים חדשים לבדואים בנגב ואת ההתיישבות הצעירה ביהודה ושומרון ישאירו מאחור"
אוהלי מגורים של בדואים, מאחזים. אילוסטרציה | צילום: Olga Save, שאטרסטוק

הממשלה אישרה היום (ד') את ההחלטה על הקמת שלושה יישובים חדשים עבור הבדואים בנגב. הקמת היישובים היא חלק מדרישות הקואליציוניות של רע"מ שנחתמו בהקמת הממשלה.

כמו כן, התקבלה דרישתה של שרת הפנים, איילת שקד, שלפחות 70 אחוז מתושבי הפזורה באזור יתחייבו בחתימה שהם יעזבו את אדמות שלהם ויתכנסו באחד היישובים שיוקמו. אם תוך שבע שנים התנאי לא יבוצע, ההחלטה להקמת היישוב תתבטל.

על פי ההחלטה, הממשלה תסדיר שלושה ישובים לא מוכרים- חשם זנה באזור נבטים, רחמה שבאזור ירוחם ועבדה באזור שדה בוקר.

בנוסף לכך, צוותים משותפים של משרדי הממשלה יחלו בהליך להקמת עיר בדואית חדשה עוד אושר כי היישובים יוקמו על פי מתווה שיקבע על ידי צוות בראשות יו"ר מטה התכנון הלאומי, בו חברים מנכ"ל משרד רה"מ ומנכ"ל משרד שיכון.

יו"ר ועדת הפנים, ח"כ ואליד טאהא, אמר כי "החלטה חשובה מאד מבחינתנו הסכמת התושבים באותם יישובים הייתה תנאי הכרחי להבאת הנושא להחלטת ממשלה. חשוב לספק תקווה לתושבים הערבים בנגב באמצעות השקעה בתשתיות ובטיוב רמת החיים".

שר הבטחון בני גנץ אמר: "אישרנו כעת החלטה חשובה להקמת שלושה יישובים בדואים בנגב. זו לא טובה לאף אחד, ולא אתנן פוליטי. הסדרת ההתיישבות הבדואית היא צורך לאומי משמעותי".

מנגד, באופוזיציה מוחים. כך ח"כ בצלאל סמוטריץ', תקף ורשם: "בלי בושה יעבירו היום בנט ושקד החלטת ממשלה על הקמת שלושה ישובים חדשים לבדואים בנגב ואת ההתיישבות הצעירה ביהודה ושומרון ישאירו מאחור".

מפורום ההתיישבות הצעירה נמסר בתגובה לאישור ההחלטה: ״זהו יום עצוב למדינת ישראל. שרים שהתחייבו לייצג את המחנה הלאומי בממשלה ושאך לפני שנה עמדו בפרץ ומנעו את הסדרת היישובים הבדואים עד שתוסדר ההתיישבות הצעירה, הפקירו היום אלפי משפחות אשר פועלות בשליחות המדינה".

בתנועת רגבים מסרו: "אם התכנית הממשלתית תיושם במלואה, על המקלות והגזרים שבה, היא תהווה סיכוי להצעדת הנגב לעתיד טוב יותר, ולהחזרת קרקעות לידי המדינה".

כזכור, שר החוץ, יאיר לפיד, ערך יחד עם שר הרווחה והביטחון החברתי מאיר כהן, וסגן השר לביטחון פנים יואב סגלוביץ ויו״ר רע"מ מנסור עבאס, סיור בדרום בחודש שעבר, במטרה לעקוב מקרוב אחר הבנייה הבלתי חוקית. במהלך הסיור הודיע לפיד על הסדרתם של שלושה יישובים ראשונים בפזורה הבדואית.

שר הרווחה והביטחון החברתי הממונה על ההתיישבות הבדואית בנגב, מאיר כהן, אמר כי "הממשלה הנוכחית אומרת מה שקודמותיה לא אמרו, אנחנו לא נתעלם מהנגב. מדיניות הסתר הפנים תמה ובמקומה, תשיב את המשילות לנגב. זאת הפעם הראשונה שבממשלה יושבת סיעה ערבית וזו הזדמנות פז לפתח את הנגב. חינוך, בריאות, הסדרה, מאבק בפשיעה, כל אלה על סדר יומה של הממשלה הנוכחית, יחד עם המנהיגות הטובה שיש בנגב, יהודים ובדואים יחד".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים