שיתוף
תגובות
חדשות » בדרך לפירוק הקואליציה?
ממתינים להכרעה
הכנסת תנסה להעביר את תקנות יו"ש, סילמן וזועבי הודיעו שיתנגדו
בני גנץ, יאיר לפיד, גדעון סער | צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

יום דרמטי צפוי היום (שני) במשכן הכנסת, עם פתיחת הדיון על תקנות יו"ש, כאשר ההצבעה על החוק אמורה להתקיים לקראת הלילה. אך עוד בטרם החל הדיון, סוערות הרוחות ונראה כי הקואליציה לא תוכל להשיג את הרוב הנדרש לאישור החוק. יודעי דבר טוענים כי ייתכן והקואליציה תסיר את החוק מסדר היום כדי להימנע ממבוכה.

הצעת החוק להארכת תוקף התקנות לשעת חירום ביהודה ושומרון, שמבקש לקדם גדעון סער, מאפשר להחיל את החוק הישראלי על תושבי יהודה ושומרון. חוק זה מאושר מידי 5 שנים באופן קבוע החל מ-1967. תוקף החוק עומד לפקוע בסוף חודש יוני.

המשמעות המעשית לפקיעת תוקף התקנות היא, שסמכויות האכיפה הפלילית ביו"ש תצטמצם באופן דרסטי ולמעשה תיווצר מערכת חוק נפרדת מזו הקיימת כיום במדינת ישראל; והזכויות של תושבי יו"ש יפגעו וישללו מהם קצבאות כמו ביטוח לאומי וכדומה, ואף יפגע בחוקי מס הכנסה, הוצאה לפועל, אסירים ביטחוניים ועוד. 

שרי הממשלה אישרו את החוק בממשלה אך היא לא מצליחה לגייס רוב לאישור החוק במליאת הכנסת, שכן כמה מחברי הקואליציה מתנגדים לחוק, ואילו חברי האופוזיציה מסרבים לתמוך בקואליציה כדי לגרום להפלתה.

הבוקר הודיעה חברת הכנסת עידית סילמן כי לראשונה תצביע נגד הממשלה על תקנות יו"ש, כמו גם חברת הכנסת זועבי שאמרה " לא אצביע בעד חידוש התקנות שמנציחות את הכיבוש. המשך הקואליציה חשוב לי, אך אינני יכולה להצביע בעד חוק כזה"

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים