שיתוף
תגובות
בריאות » כושר ואיכות חיים » בדרך לחדר כושר? ההתמדה היא מילת המפתח
מתרגלים לשנות
אסור לנו בשום אופן לזלזל בהרגל החדש שלקחנו על עצמנו, לא לוותר ולא להרפות. ההתייחסות אליו מוכרחה להיות רצינית וההתמדה היא מילת המפתח
חדר כושר בייתי | צילום: Africa Studio, שאטרסטוק

בשביל שנוכל להשיג שינויים בחיינו, אם בנושא התזונה ואם ברמת הפעילות הגופנית שלנו, אנחנו צריכים לקחת את ההרגלים הישנים והפחות טובים מעברנו ולהמיר אותם בהרגלים חדשים וטובים בהרבה יותר.

מהו הרגל? הרגל זה פעולה כלשהי שאנחנו מבצעים בחיינו, וכשאותה הפעולה חוזרת על עצמה הרבה פעמים היא הופכת למשהו חזק וקבוע אצלנו בחיים.

הרבה פעמים אנחנו חושבים שצריך להפוך ולשנות הכל מן הקצה לקצה בשביל שנראה את השינוי לו אנחנו כ"כ מקווים, אך כמו שכולנו יודעים – כאשר מתחילים מ100% הדרך קצרה מאוד ל0 – ואז מפסידים הכל.

לעומת זאת, כאשר בוחרים להתחיל רק מ2% ומשקיעים בהדרגה ולאורך זמן, הדרך למעלה בטוחה בהרבה. כך נוכל לראות את השינוי והקפיצה שרצינו. בסופו של דבר, שינוי גדול וחזק קורה מרצף של פעולות קטנות לאורך זמן.

יחד עם זאת, חשוב להדגיש שאסור לנו בשום אופן לזלזל בהרגל החדש שלקחנו על עצמנו, לא לוותר ולא להרפות. ההתייחסות אליו מוכרחה להיות רצינית וההתמדה היא מילת המפתח.

ניקח דוגמה – אבי מחליט להתחיל עם הרגל חדש בחודש הקרוב. פעמיים בשבוע בימי שני וחמישי יציאה לריצה של 3 ק"מ, בשעה 6 בבוקר. במקרה כזה, אסור לאבי לוותר לעצמו ולומר לאחר שבוע "בא לי להמשיך לישון עוד שעה, היום לא. נו, בסה"כ יום אחד מה כבר יקרה…", היות שבכך אבי נותן פתח שיוכל לחבל בהרגל החדש ולגרום לו להישאר בגדר המלצה בלבד – וההרגל הישן ימשיך להתעצל ולקום כל יום רק ב-7 וללא כל פעילות של הגוף.

לסיכום – בואו נרכוש לעצמנו הרגל חדש שיחולל שינויים נפלאים לטובה בחיינו. אדם אחד. הרגל אחד.

הכותב הוא ישראל וייס, מאמן כושר ותזונה בפנימיית קרית הילד ירושלים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים