שיתוף
תגובות
חדשות » בהלת הגל השישי: "הדבקה חוזרת וקשה יותר של אומיקרון לאחר החלמה"
דעיכה? הצחקתם את הנגיף
מאז החלה דעיכת גל הקורונה החמישי, במשרד הבריאות מזהירים כי החשש הגדול ביותר הוא הדבקה חוזרת של מחלימי אומיקרון או תחלואה בזן ה-BA2 לאחר החלמה מאומיקרון.
בדיקה סרולוגית לאיתור נוגדנים לנגיף קורונה | צילום: Cryptographer, שאטרסטוק

במשרד הבריאות עוקבים באופן שוטף ורציף אחר הנתונים וריצופי הבדיקות. עד כה, לא התגלתה תחלואה חוזרת של זן האומיקרון וזן ה-BA2. אולם, המשרד אינו פעיל באיתור החולים החוזרים ולא מחפש אותם על מנת לאשש או להפריך את החשש הזה. זאת, למרות שמהנתונים עולה כי 700 מ-12 אלף הנדבקים החדשים הם מחלימים מכל הגלים – כמעט 6%.

מבחינת המשרד, לפי שעה, לא ידועים מקרים של הדבקה חוזרת, אך גם אין אפשרות לאתר אותם כי לא נעשה ריצוף למאומתים רבים. בנוסף, במשרד הבריאות לא בדקו אם מתוך המחלימים שנדבקו שוב ישנם מחלימים מאומיקרון. כך למעשה, משרד הבריאות לא אוסף מודיעין קריטי על האיום שהוא הגדיר כחמור ביותר. יתר על כן, משרד הבריאות לא ביקש מקופות החולים לאתר מחלימי אומיקרון שנדבקו פעם נוספת.

בתחילת החודש הגיעה ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי פרייס לוועדת החוקה בכנסת לדיון על ההקלות בתקנות הקורונה והסבירה כי במשרד הבריאות חוששים מווריאנט שמדביק מחלימים: "גם בגן האומיקרון כבר יש עדויות, זה לא דבר מאוד שכיח אבל קיים, שאדם נדבק באומיקרון יותר מפעם אחת, או שמחלים טרי מאומיקרון יכול להידבק ב-BA2. אנחנו רואים בדבר הזה שינויים שלא ראינו בגלים קודמים. זו עדיין מגפה שאנחנו צריכים להתמודד איתו מאוד בזהירות ובצניעות". במשרד הבריאות מדגישים כי כוונת ד"ר אלרעי פרייס הייתה על מקרים בודדים שהתגלו בחו"ל ולא מתוך מקרים שאותרו בארץ.

מטה הקורונה של משרד הבריאות נותר פעיל גם "בין הגלים" כדי לאתר מקרים חריגים או תחלואה סמויה שיש לאתר אותה מוקדם ככל הניתן כדי לבלום אותה. מכיוון שהוא אינו פעיל בנושא, אם יגיעו עדויות מהשטח בימים הקרובים, יהיה זה מאוחר מדי והיכולת לבלום את התפרצות התחלואה תהיה כמעט בלתי אפשרית.

במקביל, קופות החולים מדווחות על עלייה של 2.5% בהיענות לחיסון הרביעי בימים האחרונים בעקבות הזינוק בתחלואה. האחות הראשית של קופת חולים מכבי, תמי אלקלעי, סיפרה כי "בעקבות העלייה בתחלואה אנחנו רואים בימים האחרונים עלייה מבורכת בקצב ההתחסנות – אתמול התחסנו במכבי כ-860 איש, פי 2.5 מהממוצע היומי בשבוע שעבר, רובם בני 60 פלוס שהתחסנו במנה הרביעית".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים