שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » בהנחית גנץ: יוסדר מעמדם של 4,000 פלסטינים
במחווה לאבו מאזן
לראשונה מזה עשור ישראל מכירה במעמד התושבות של אלפי תושבי הרש"פ המתגוררים ביו"ש זה שנים, באופן שיאפשר לצאת לחול, להגיש בקשה לעבודה בישראל ועוד
בני גנץ ואבו מאזן | צילום: Alexandros Michailidis, שאטרסטוק - ערוץ כנסת

לראשונה מזה עשור, בהנחייתו ואישורו של שר הביטחון בני גנץ, הרש"פ תעדכן את רישומם של כ-4,000 תושבים פלסטינים במרשם האוכלוסין. 1,200 מהם מוגדרים חסרי מעמד וזהות שמתגוררים בגדה המערבית ומעולם לא הונפקה להם תעודת זהות פלסטינית מסיבות שונות, דוגמת הולדתם בלידת בית מבלי שנרשמו במרשם האוכלוסין.

השאר הם אנשים שנכנסו לשטחי הרשות הפלסטינית, התחתנו ונשארו להתגורר בתחומי הרשות מבלי שנרשמו בה בצורה מסודרת, וחלקם הם תושבים שיצאו לחו"ל לפני החתימה על הסכמי אוסלו ותעודת הזהות נשללה מהם.

הדברים מגיעים לאחר שבתקופה האחרונה לחצה הרש"פ על ישראל להסדיר את מעמדם של אותם תושבי הרשות. שורת הפגנות התקיימו ברמאללה בנושא מול משרדו של חוסיין א-שייח, השר לעניינים אזרחיים ברשות.

המהלך הזה נעשה כחלק משורת סיכומים של שר הביטחון גנץ וראש הרש"פ אבו מאזן. השניים סיכמו ביניהם בין השאר בפגישה שקיימו לפני כחודשיים כי יוסדר מעמדם של אותם פלסטינים כצעד הומניטרי, ישראל תעניק הלוואה לרשות בגובה חצי מיליארד שקל וכן יוגדלו היתרי התעסוקה של הפלסטינים בישראל.

על פי הודעת משרד הביטחון, האישור לרישום במרשם האוכלוסין הפלסטיני יינתן לפי שלושה קריטריונים מטעמים הומניטאריים, ועבור אוכלוסיות המתגוררות באזור יהודה ושומרון מזה שנים רבות:

"נציין כי האישור לרישום יינתן לתושבים פלסטינים השוהים בשטחי הרשות הפלסטינית בלבד. לא יתאפשר רישום לפלסטינים המתגוררים בחו״ל.

נזכיר כי לפי ההסכמים בין מדינת ישראל לרשות הפלסטינית, מרשם האוכלוסין הפלסטיני מנוהל על ידי הרשות הפלסטינית הממונה עליו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים