שיתוף
תגובות
כלכלה » הייטק וטכנולוגיה » בוואטסאפ הולכים צעד אחד קדימה עם הפרטיות
ממשיכים לשדרג
חובה לזכור כי בווטסאפ הסבירו שאם המשתמש יאבד את ה'מפתח', הוא לא יוכל לשחזר את הגיבוי והגיבוי יאבד לצמיתות, ואין לחברה דרך לסייע בכך
וואטסאפ, סיגנל וטלגרם | צילום: Lais Monteiro, שאטרסטוק

בוואטסאפ ממשיכים לשדרג את פרטיות המשתמשים וכעת החברה תאפשר הצפנת גיבויי הצ'טים שהאפליקציה מעבירה לענן, כך הודיעה החברה היום שישי האחרון.

כיום, החברה מאפשרת לגבות את הצ'טים מהאפליקציה לשירותי הענן של אפל וגוגל – אייקלאוד וגוגל דרייב בהתאמה – אבל כל זאת כאשר הנתונים עצמם לא מוצפנים. כך שאף שהשיחות באפליקציה עצמה מוצפנות מקצה לקצה, מי שמקבל גישה לגיבויים הללו יכול לראות את כל ההתכתבויות והמדיה שהועברו בין הצדדים.

לא מעט סוכנויות אכיפת חוק או ממשלות ניצלו את העובדה הזו כדי לקבל גישה לצ'טים של משתמשים, כך לפי אתר Techcrunch. כעת החברה מצאה פתרון שמאפשר לה להצפין גם את הגיבויים – אבל זו פעולה שהמשתמשים יצטרכו לבצע בעצמם. בווטסאפ הסבירו שאם המשתמש יאבד את ה'מפתח', הוא לא יוכל לשחזר את הגיבוי והגיבוי יאבד, לא משנה מה, וגם פייסבוק לא תוכל לסייע במקרה הזה.

בשבועות הקרובים המשתמשים יתחילו לראות אפשרות חדשה ליצירת מפתח הצפנה – ניתן לשמור את המפתח באופן מקומי על נייר או באפליקציית ניהול סיסמאות שוואטסאפ פיתחה backup key vault. האחרונה תאפשר לשמור את המפתח ולהשתמש בסיסמה רגילה כדי לשחזר אותו במקום לזכור סדרה ארוכה של אותיות ומספרים. לא ניתן יהיה לגשת לגיבוי ללא הסיסמה ולוואטסאפ אין גישה אליה. עם זאת ניתן לשחזר אותה על המכשיר המקורי ממנו בוצעה ההצפנה.

חובה לציין, כי שאר הגיבויים של המשתמש נמחקים אוטומטית ונדרסים על ידי הגיבוי החדש. ולכן לא ניתן לשחזר גיבויים ישנים יותר – לתשומת לבכם.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים