שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » בוחנים עוצר לילי בירושלים ביום ראשון
התחרטו?
הממשלה הצביעה בעד תקנות העוצר בפורים. לאחר שלא התקבלה החלטה על החגיגות שיתאפשרו בירושלים – השרים ידונו על הגבלת התחבורה הציבורית לעיר
תגיות: ,
פורים | צילום: David Cohen 156, שאטרסטוק

עוד לפני כניסתו של העוצר הלילי לתוקף, במשרד הבריאות חוששים מההתרחשויות הצפויות בירושלים ביום ראשון הקרוב, שושן פורים. מקבלי ההחלטות עדיין לא הכריעו כיצד לנהוג כדי למנוע את ההתקהלויות הצפויות בבירה. ייתכן שהעוצר הלילי יהיה בתוקף גם בערב יום ראשון בירושלים – או שהתחבורה הציבורית תצומצם באופן משמעותי.

בהמשך להחלטת הממשלה אתמול בעניין הגבלות בימי חג הפורים, אישרה הממשלה את תקנות משרד הבריאות:

  1. החלטה על סגר לילה. איסור על יציאה ממקום המגורים בשעות 20:30 עד 5:00 למחרת בבוקר. למעט למטרות החיוניות המותרות, כולל יציאה לעבודה מותרת, או יציאה עד 1,000 מטרים ממקום המגורים. איסור זה יחול גם לגבי מי ששוהה בבתי אירוח.

להלן התאריכים והשעות בו יחול סגר הלילה:

  • יום חמישי, 25.2, בין השעות 20:30 עד 05:00 בבוקר ביום שישי, 26.2.
  • יום שישי, 26.2, בין השעות 20:30 עד 05:00 בבוקר ביום שבת, 27.2.
  • יום שבת, 27.2, החל מהשעה 20:30 עד 05:00 בבוקר ביום ראשון, 28.2.
  1. איסור פתיחת בתי עסק בשעות הסגר, למעט עסקים חיוניים.
  2. איסור קיום מסיבה במהלך שעות הסגר (קביעת איסור זה גם תאפשר הטלת קנס על מחזיק מקום שהתקיימה בו מסיבה) ואיסור על שהייה בבית של אדם אחר.
  3. הקנס על הפרת הסגר או שהייה בבית של אדם אחר הוא 500 ש"ח.
  4. התקנות לא יחולו על יישוב שמרבית תושביו אינם יהודים ובאזור מזרח ירושלים.

מהמשטרה נמסר כי היערכות משטרת ישראל לקראת חג הפורים, במסגרת מבצע "אחריות מנצחת" והמאבק הלאומי לבלימת התפשטות נגיף הקורונה: בהתאם לתקנות וההגבלות שיכנסו לתוקפן מחר לקראת ערב החג, המשטרה תגביר באופן משמעותי את פעילות הפיקוח והאכיפה ברחבי הארץ, ותפעל לאכוף את התקנות וההגבלות למען שמירה על בריאות הציבור.

החל ממחר בערב ובמהלך סופ"ש, יפרסו שוטרי אגף התנועה 24 מחסומים בפריסה ארצית, אשר יפעלו בין השעות 20:00 ועד לשעות הבוקר בכל יום (חמישי, שישי, שבת).

פעילות המחסומים תתבצע בצירים הבינעירוניים המובילים לערים, אשר יצרו רצף חסימות בין השטח העירוני לבינעירוני, זאת במטרה לסייע בביצוע המשימה הלאומית ומימוש תכלית התקנות והשמירה על שלום הציבור. לצד המחסומים, יפעלו במהלך שעות הסגר מאות ניידות ושוטרים, בביצוע סריקות על כלל הצירים ברחבי הארץ, תוך חסימות מדלגות לאיתור אזרחים שלא יפעלו עפ"י התקנות.

"אנו קוראים לציבור להישמע להנחיות ומבקשים להימנע ממפגש מיותר עם השוטרים, על מנת שנוכל לשמור כולנו על בריאות כלל אזרחי מדינת ישראל. ככל שיידרש, יתכנו שינויים במיקום החסימות ובשעות הפעילות, בהתאם להערכות מצב".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים