שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » בוטלה חובת הבידוד להורה שילדו מאומת
בשורה משמעותית להורים
בתוך כך, אושרו בועדה התקנות החדשות שקובעות כי מסעדות בשטח פתוח הוחרגו ממגבלת התפוסה של אדם ל-7 מ"ר שקובע התו הירוק, כאשר הן שומרות מרחק של 1.5 בין השולחנות
אדם בבידוד | צילום: Deliris, שאטרסטוק

הסוף לבידוד עם הילדים: משרד הבריאות הודיע היום (ד'), כי עם שינוי הגדרת מחוסן ומחלים, שנכנס תוקפה בתאריך ה- 3.10.21, תבוטל חובת הבידוד להורה/מטפל מחוסן או מחלים (על פי ההגדרות החדשות) המטפל בקטין מתחת לגיל 12/ חסר ישע חולה. מדובר בבשורה משמעותית להורים לילדים מתחת לגיל 12, שנאלצו להיכנס לבידוד עם ילדיהם, והפסידו ימי עבודה.

בדיון השתתפה אילנה גנס, ראש מטה שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, חברי הוועדה דרשו ממשרד הבריאות לחדש את הפעילות הבלתי פורמאלית אחה"צ לילדים שנחשפו לחולה מאומת, אם פיילוט הבידודים יתברר כמוצלח בתוך שבוע שבועיים.

לשאלת ח"כ אורי מקלב האם ילדים מתחת לגיל 12 שהיו מאומתים או סרולוגית עודכנו במערכות, השיבה גנס כי "החל מ-17.10 כל הילדים מתחת לגיל 12 שהיו מחלימים עפ"י PCR או בדיקה סירולוגית, ימשיכו להיות זכאים לתו ירוק ויוכלו להדפיסו. כיום הם יכולים להציג את האישורים המודפסים לכך".

עוד אמרה כי "מי שיהיו במדינה שיש לנו איתה ״הסכם הכרה הדדי בחיסונים" עם יכולת לעשות אימות דיגיטלי, יהיו פטורים גם מהצורך לבצע בדיקה סירולוגית כי ניתן יהיה לוודא את אמינות תעודת התחסנות שלהם".

בתוך כך, ועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת אישרה היום גם את בהקלות הנוספות בתו הירוק שאישרה הממשלה מוקדם יותר השבוע, שנוגעות בהגבלת פעילות של מקום ציבורי או עסקי.

לפי התקנות החדשות, מסעדות בשטח פתוח הוחרגו ממגבלת התפוסה של אדם ל-7 מ"ר שקובע התו הירוק. עוד נקבע כי באזור הישיבה בשטח פתוח במסעדות נדרש מרחק של 1.5 מטרים בין שולחן לשולחן.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים