שיתוף
תגובות
חדשות » שביתה בתחבורה הציבורית שתוכננה להיום בוטלה
נמנעה שביתה
במהלך דיון אמש בבית הדין הארצי לעבודה נקבע כי בשלושת השבועות הקרובים ארגון כוח לעובדים לא ישבית את התחבורה הציבורית וינהל משא ומתן מול משרד התחבורה
אוטובוסים, אילוסטרציה | צילום: CK Foto, שאטרסטוק

לאחר דיון אמש ביטל אמש בית הדין הארצי לעבודה שביתה שהייתה צפוי להיום בתחבורה הציבורית, וקבע כי בשלושת השבועות הקרובים ארגון כוח לעובדים לא ישבית את התחבורה הציבורית וינהל משא ומתן מול משרד התחבורה על תנאי העבודה והשכר של הנהגים. זאת לאחר שהארגון הודיע על הכוונה להשבית את הפעילות כבר לפני כשבועיים.

בכוח לעובדים אמרו כי "במידה ולא תהיה התקדמות משמעותית, יאשר בית הדין שביתה של 8 שעות בכל החברות ללא אפשרות של צווי מניעה נוספים".

כזכור, בחודש אוקטובר הודיע הארגון כי הוא פותח בסכסוך עבודה אל מול סופרבוס, דן בדרום ואגד תעבורה (שמוזגה לתוך אלקטרה-אפיקים) עקב תנאי ההעסקה ושכר הנהגים. סכסוך העבודה לווה בשביתה קצרה בשלושת החברות.

הוראת בית הדין לעבודה בירושלים, נקבע כי על החברות לנהל מו"מ לשיפור תנאי ההעסקה של הנהגים. לפי האיגוד, הנהגים מוחים על סחבת במו"מ המתנהל בינם לבין החברות בדרישה להעלאת שכר הנהגים, כאשר מצד אחד החברות מתנות את העלאת השכר בקבלת תקצוב ממשרד התחבורה, ומצד שני גם המגעים בינן לבין משרד התחבורה בנושא מתנהלים בעצלתיים וללא שום התקדמות ממשית.

מאיגוד ועדי התחבורה בכוח לעובדים נמסר, "כפי שעלה מן הדיון, גם החברות מכירות בכך שרק איום השביתה מאלץ את הצדדים לפעול. בית הדין הבהיר כי לא ייתן יד לגרירת רגליים של משרד התחבורה או של החברות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים