שיתוף
תגובות
משפט » בוטל ההליך נגד הגר"א בקשי דורון זצוק"ל
צדק מאוחר
בית המשפט העליון קיבל את טענת פרקליטו וקבע כי הראשון לציון לא היה כשיר לעמוד לדין בשל מצבו הרפואי ובעקבות כך ביטל למפרע את ההליך הפלילי
הרב אליהו בקשי דורון זצ"ל | צילום: קובי הר צבי

בית המשפט העליון ביטל את ההליך הפלילי נגד הרב הראשי לשעבר, הגאון רבי אליהו בקשי-דורון זצוק"ל – ארבע שנים אחרי שהורשע בעבירות מרמה והפרת אמונים במסגרת "תיק הרבנים". השופטים קיבלו את ערעורו של הרב, וקבעו כי בשל מצבו הרפואי בתקופה שבה התנהל המשפט לא היה כשיר לעמוד לדין, ולכן היה להפסיק את ההליכים בעניינו.

הרב בקשי דורון הגיש באמצעות עורך דינו ירון קוסטליץ ערעור על עצם ההרשעה. לחילופין, הסתייג קוסטליץ מההכרזה עליו כנאשם הכשיר לעמוד לדין לאור מחלה ממנה סבל בערוב ימיו. לחילופין, טען קוסטליץ כי יש לזכות את הרב בקשי דורון בטענת הגנה מן הצדק בשל פגמים בהליך החקירה וההעמדה לדין.

הרב בקשי-דורון נפטר באפריל 2020 מקורונה, ומשפחתו ביקשה להמשיך את הערעור על ההרשעה ועל גזר הדין במטרה לטהר את שמו ולבטל את הקנס הכספי שהוטל על עזבונו.

משפחת הרב מסרה, כי "הזיכוי ופרסומו חשובים לציבורים אחרים שלא זכו להכיר את אישיותו הרמה של הרב זצ"ל. אנו ואלפי תלמידיו של הרב זצ"ל ועם ישראל בארץ ובתפוצות ההולכים בדרכו ודבקים במורשתו, נמשיך לילך לאור מורשתו הרוחנית. צניעותו, יושרו וניקיון כפיו של מורנו ורבנו הרב זצ"ל. השבח לבורא עולם. ותודה מיוחדת לעו"ד ירון קוסטליץ שעמד מול הרשויות וניהל את העניין בחכמה ובתבונה".

עו"ד ירון קוסטליץ אמר לאחר ההחלטה: "זכות גדולה הייתה לייצג את הרב בקשי דורון ז"ל, ואשרינו שבית המשפט העליון קיבל את הערעור והורה על ביטול ההליך הפלילי נגדו, כך שהעננה בשל פרשת הרבנים הוסרה היום באופן סופי מעל מורשתו האדירה".

ח״כ משה ארבל (שס) בתגובה להחלטת בית המשפט העליון בעניין הראש״ל הגר״א בקשי דורון זצ״ל: ״זכותו, טהרתו וזכאותו של מורינו הראש״ל הגאון הרב בקשי דורון לא זקוקה לאישור ערכאות שיפוטיות. העננה שהוסרה היום היא לא משמו הטהור של הרב זצ״ל אלא ממדינת ישראל. אני מברך על ההחלטה ומתפלל שזכות הרב זצ״ל תגן בעדינו שיקויים בנו במהרה ״השיבה שופטינו כבראשונה״ אמן".

הראש״ל הגר״י יוסף: "הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ״ל הקדיש את כל חייו למען עולם הרבנות ולמען עם ישראל, בעיני ובעיני רבים לא נפל בו רבב מעולם והוא זכור תמיד כמי שרומם את קרן הרבנות ואת לב העם, תיקון העיוות היום הוא רק המשך ישיר להכרה בכך".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים