שיתוף
תגובות
חדשות » בורסות העולם בצניחה בישראל מסכים אדומים
תוצאות המלחמה
נפילות חדות הבוקר בשווקי העולם, הבורסה הרוסית צונחת, ירידה אמש בוול סטריט, ובתל אביב הבוקר בינתיים הבורסה אף היא עם מסכים אדומים
משבר בבורסה | צילום: Vector Tradition, שאטרסטוק

הבוקר נראה כי עם תחילת המתקפה הרוסית על אוקראינה בורסות העולם מגיבות בהתאם, וכי רוב המסכים בעולם נצבעו הבוקר באדום. גם בוול סטריט אמש ציפו לתחילת המתקפה והבורסה החלה לרדת בצורה חדה. מדד הנסדאק ירד ב-2.57 אחוז ודאו ג'ונס ב-1.38 אחוז.

הבורסה לניירות ערך בתל אביב פתחה את המסחר היומי עם ירידות שערים חדות לאחר שמדד הת"א 35 ירד ב-3.0% ומדד הת"א 125 ירד ב-4.0% . ירידות חדות נרשמו גם במזרח הרחוק: הניקי 225 של טוקיו ירד ב-1.81%, מדד ההנג סנג של הונג קונג ירד ב-3.53% ואילו מדד האס סי אי 300 של שנגחאי הפסיד 2.03%.

החוזים העתידיים בוול סטריט ובבורסות אירופה מצביעים על ירידות חדות של 2-3 אחוזים. הבורסה ברוסיה עצמה צנחה בלא פחות מ-45 אחוז. גם המדדים באירופה נופלים. פוטסי בלונדון יורד בכ-2.6 אחוזים, דאקס בגרמניה ב-3.4 אחוזים וקאק בפריז בכ-3 אחוזים.

רונן מנחם, כלכלן ראשי בבנק מזרחי טפחות: "שוקי ההון, המטבעות והאנרגיה מגיבים באגרסיביות לתחילת המערכה הצבאית באוקראינה. התגובות היו יכולות להיות חדות אף יותר, אלא שבימים האחרונים הייתה הכרה בינ"ל כי מתקפה רוסית היא רק שאלה של זמן ולכן אין כאן את גורם ההפתעה. ההמשך צופן לנו רמה גבוהה של תנודתיות ושווקים עצבניים. ראשית, ההמשך תלוי במשך המערכה – כמה מהר תושג הכרעה והיכן יעצרו הכוחות. פוטין אמר, בין הדברים, כי אין לו כוונת סיפוח של אוקראינה, אך הדינמיקה המלחמתית עשויה לשנות זאת.

"שנית, כמו כן, ככל שיוטלו כעת עיצומים חריפים יותר על רוסיה – ייתכן כי הדבר ישכנע אותה להסתפק בהישגים מוגבלים. לא בכדי התאוששו השווקים זמנית כשהנשיא ביידן הודיע על העצומים הראשונים. שחברות NATO ומדינות רבות נוספות הודיעו בהמשך על עיצומים שונים על חברות ואישים רוסיים ואנו עדים להשלכות על בורסת מוסקבה, שנפלה וכעת בהפסקת מסחר. גם הרובל מידרדר כעת ומאבד 7% מערכו.

"שלישית, בד בבד מתקיימים מגעים דיפלומטיים קדחתניים ומועצת הביטחון התכנסה לדיון חירום. שאלת הצלחתם למנוע הסלמה נוספת חשובה ביותר. השווקים ינועו בטווח המידי והקצר ויתנהלו לפי שלושת הגורמים הללו. בהקשר זה יש גורם אי ודאות גדול – איך תגיב רוסיה לעיצומים חריפים. נשאלת השאלה האם תעצור את אספקת הנפט והגז הטבעי לאירופה, לדוגמא, במענה לצעד החריף שנקטה גרמניה שעצרה את פתיחת צינור נורד סטרים 2, שכה חשוב לרוסיה. לא ברור אם הזינוק הנוכחי של מחירי הנפט לפאתי 100 דולר החבית מגלם לחלוטין תרחיש כזה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים