שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "בזאר של בעלי אינטרסים שיעניקו כשרות"
תגובות סוערות
מועצת הרבנות הראשית בתגובה לרפורמת הרס הכשרות: "מלחמה בשירותי הדת" • גפני: "ליברמן וכהנא רוצים למחוק כל זיק של יהדות ולמנוע מהאזרחים היהודים לאכול כשר"
ישיבת מועצת הרבנות הראשית, בראשותו של הראשון לציון והרב הראשי לישראל הרב יצחק יוסף | צילום: באדיבות המצלם

מועצת הרבנות הראשית לישראל בתגובה חריפה לרפורמת הרס הכשרות של השרים איווט ליברמן ומתן כהנא: "הרבנות הראשית לישראל דוחה מכל וכל את היוזמה המסוכנת של המשרד לשירותי דת להרס הכשרות בישראל, ה׳תכנית׳ שהוצגה היום לשינויים במערך הכשרות משמעותה היא ביטול הכשרות במדינת ישראל, פתיחת בזאר של גופים בעלי אינטרסים עסקיים שיעניקו כשרות ומתן אפשרות לכל מאכער להעניק כשרות כשהתוצאה היא אחת הרס וחורבן הכשרות".

"זוהי חלק ממגמה כללית של מלחמה בשירותי הדת שמטרתה הסופית היא ביטול זהותה היהודית של מדינת ישראל. הרבנות הראשית וכלל רבני ישראל יעמדו בפרץ ויפעלו לבלימת היוזמה המסוכנת, העם ישראל המקפיד ברובו על כשרות כהלכה מצביע ברגליים ונותן אמון מלא ברבנות הראשית, לפיכך יוזמות מסוכנות אלה דינן להתבטל", לשון הודעת הרבנים.

יו״ר שס הרב אריה דרעי: "רפורמת הכשרות של כהנא כהמשך ישיר לרפורמות בדייני ישראל בגיורים בכשרות בשמירת השבת בפרהסיה ובזהות היהודית של המדינה חותרת לקידום מדינת כל אזרחיה וריסוק הזהות היהודית של המדינה".

"אין ספק לצערנו שהמטרה המרכזית שלהם היא הכרה בגופי כשרות רפורמים. שום שיקול כלכלי אין בתהליך רק יצר הרס והשחתה. נתנגד בכל תוקף לתהליך ההרסני הזה שפוגע ברוב אזרחי ישראל המסורתיים שומרי הכשרות. מי יגלה עפר מעיניך מרן הראי״ה קוק זצ״ל לראות מה שבנט כהנא וקריב מחוללים למוסד הרבנות הראשית לישראל מאה שנים אחרי שייסדת אותו".

יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני: "בהמשך למדיניות האנטי דתית של הממשלה הרעה הזאת, הם רוצים לחסל את מערך הכשרות בישראל. ליברמן וכהנא רוצים להפוך את מדינת ישראל למדינה ככל המדינות בעולם, למחוק כל זיק של יהדות, ולמנוע מהאזרחים היהודים לאכול כשר. נעשה הכל להעביר אותם כמה שיותר מהר מן העולם ולהחזיר את הממשלה היהודית והדמוקרטית".

ח״כ יעקב ליצמן (יהדות התורה): "מסע ההרס של ליברמן-בנט-לפיד-סער נגד מסורת ישראל, עולם התורה והיהדות, ממשיך בכל העוצמה. ״מהפיכת הכשרות״ של איווט ומתן כהנא היא פגיעה אנושה במליוני אזרחים, חרדים, דתיים ומסורתיים, המעוניינים בשמירת כשרות כהלכתה, מה שיוביל לעקירת הכשרות מישראל, בניגוד לעמדת הרבנות הראשית ובניגוד לדעת ההלכה".

"זוכרים את ההתחייבות של בנט ל״ווטו של ימינה בנושאי דת״? זוכרים את ההבטחות שלו על סיכום עם ליברמן ״שלא ייפגע בדת ובאוכלוסיה מסויימת״? כל אלה מתגלים כשקרים והונאה. לא רק שימינה אינה עוצרת את השתוללות איווט, אלא מתן כהנא שותף מלא לחיסול מערכות הדת וקדשי ישראל, מה שלא נעשה כאן עשרות שנים. לממשלה הרפורמית הזו אין קווים אדומים. אנו נפעל בכל דרך להחליפה ולמנוע המשך צעדי ההרס כלפי הציביון היהודי של המדינה", דברי ליצמן.

ח"כ אורי מקלב על 'רפורמת הכשרות': "זה שגופים פרטיים ולא רבניים יעניקו כשרות על פי סטנדרטים אחידים – זה לא רפורמה אלא עקירת הכשרות. בניסיון להגיד 'כשר אני' הם הופכים את עולם הכשרות למשהו טכני וכלכלי ולא הלכתי ומסורתי." 

"הנסיון להפריט את עולם הכשרות היא כמו הפרטת מערכת המשפט והבריאות לפי סטנדרטים. ובעצם לבטל את הכשרות לגמרי. זה רמיסת הכשרות מבלי שום דבר הלכתי מאחוריהם אנו נעשה הכל כדי שאנשים שהם צרכני הכשרות שאינם רוצים כשרות מזויפת שאין בה ממש ידעו כי מדובר בזריית חול בעיני הציבור ואחיזת עיניים – אין כשרות ללא הרבנות וההלכה המסורה", דברי מקלב.

ח"כ יעקב אשר בתגובה ל'רפורמת הכשרות' של השר מתן כהנא: "לא חאן אל אחמר, לא מחדל נתב"ג, לא חל"ת למובטלים, מתן כהנא מצא את האתגר הבוער והדחוף ביותר של מדינת ישראל: חיסול הרבנות הראשית שנוסדה על ידי תנועת הפועל המזרחי, אבות הציונות הדתית מתהפכים בקברם ממה שמעוללים מי שמתיימרים להיות ממשיכי דרכם. את הקופון על מכירת החיסול שכהנא עושה לרבנות הראשית יגזרו כמה יזמים ותאגידים כלכליים, שווה יהיה לבדוק את טיב הקשר בינם ליוזמה "הנפלאה" של השר כהנא".

יו"ר סיעת ש"ס בכנסת ח"כ מיכאל מלכיאלי: "בנט את כהנא מתחרים בינהם מי יהיה חתום בספרי היסטוריה על הרס וחורבן של מערך הכשרות במדינת היהודים. פתיחת הבזאר של גופים בעלי אינסטרים עסקיים שיעניקו כשרות, תגרום לכאוס ואנרכיה בתחום".

ח"כ ינון אזולאי (ש"ס): "הונאת הכשרות של השר כהנא ניראת שנוצרה במפעלי ארגון 'צהר', בתיבול רפורמי. הופכת את הכשרות לבדיחה. תוכנית זו מביאה לפירוק מוחלט של המושג כשרות. גם שונאי הדת הנועזים ביותר לא העזו לפגוע בסממנים היהודים ובשמירת המצוות כפי שעושה ממשלה זו במסווה צדקני של "רפורמות בכשרות". אני מציע שנעביר את הרבנות. למשרד הכלכלה. מתן תתעורר המדינה היא מדינה יהודית. יהדות יש אחת".

ח״כ משה ארבל (ש"ס) בתגובה לרפורמת כהנא: ״אני קורא למפלגות העבודה ומרצ להתעורר ולהתנגד לרפורמה של כהנא אשר מקדשת מדיניות כלכלית קפיטליסטית המקדמת הפרטת שירות ממשלתי והעסקה פוגענית של משגיחי הכשרות באמצעות חברות קבלן. מכרתם את ערכי הסוציאליזם לליברמן ובנט. אתם עלי תאנה חברים, התעוררו״.

ח"כ מיכל וולדיגר (הציונות הדתית): "הרבנות הראשית לישראל היא הסמכות הרוחנית העליונה לקביעת קריטריוני הכשרות לציבור בישראל. רפורמה מסוג זה היא חסרת כל ממלכתיות ועלולה לדרדר את רמת הכשרות בישראל דרמטית".

"כשם שתפקידו של שר המשפטים הוא לחזק את מערכת המשפט וגם אם יש בה מחדלים הוא אינו מבטל את בתי המשפט אלא דואג לתהליכים שישפרו את המערך, כך תפקידו של השר לשירותי דת לחזק את מערכת הדת ואת הגורם המוסמך מטעם המדינה לנהל את שירותי הדת – הרבנות הראשית לישראל".

"אם באמת יש כוונה לשפר את מערך הכשרות, כבר היום, בתוך הרבנות ישנם מודלים שהוכיחו את עצמם. הבולט שבהם מודל הכשרות של הרבנות פתח תקווה שהצליחה לשמור על זכויותיהם של המשגיחים ולהעלות את הרף של הכשרות בעיר. מצער שמי שטוען כי הוא בן הציונות הדתית פועל כנגד ערכיה וכנגד מי שהקים את הרבנות הראשית הרב אברהם יצחק הכהן קוק זצ"ל".

חה"כ אבי מעוז, יו"ר מפלגת נעם וחבר סיעת הציונות הדתית הגיב לתוכניתו של השר לשרותי דת מתן כהנא "בבחירה בין הרבנות הראשית לשר כהנא, לאביגדור ליברמן ולישראל חופשית, אני בוחר ברבנות הראשית. שר לשרותי דת שהרבנות הראשית מגדירה את תוכניתו – הרס וביטול הכשרות בישראל, אשר מגמתו היא ביטול זהותה היהודית של מדינת ישראל – חייב לשים את המפתחות על השולחן עוד היום. שר שהולך נגד הרבנות הראשית הוא אינו לגיטימי".

"ממשלת כל אזרחיה ממשיכה לרמוס ולפגוע ביהדות ובציבור צרכני הכשרות בישראל. כהנא וליברמן מפלגים את העם היהודי, כהנא וליברמן פוגעים במרקם החברתי בישראל, כהנא וליברמן הורסים את ביתו של העם היהודי – מדינת ישראל.
עם ישראל יש רק אחד, רבנות יש רק אחת ויהדות יש רק אחת. נפעל כי ממשלת השיסוי והפרוד תסיים ימיה בקרוב".

מנכ״ל הציונות הדתית יהודה ולד בתגובה לרפורמת הכשרות של שר הדתות מתן כהנא: "‏הרצון לשיפור המערכת – חיובי,
‏המהלך של כהנא לא מתקן אלא הורס. אכן, יש מהלכים נכונים כמו הפרדת הקשר בין משגיח למושגח ועוד תיקונים נכונים ונדרשים, אך היוזמה בצורתה הנוכחית תוריד את רמת הכשרות ותייצר שחיתות וקרטלים של גופי בד"ץ וגופים פרטיים בתחום, וכמובן תחליש עוד את הרבנות הממלכתית".

"‏העברת הסמכויות לגופים פרטיים ועסקיים תפרק את מערך הכשרות. כל שלושה רבנים שיחליטו אחרת מגדולי ישראל והרבנות הראשית ייצרו לעצמם נוהלים מקלים יותר וסטנדרטים חדשים והחשש שהדברים יהיו בהתאם לדרישות העסק. במקום כשרות ע״פ ההלכה התחרות תהיה איפה יותר זול ואיפה יהיו פחות דרישות וכאב ראש ע״מ להצליח להפיק תעודת כשרות. ‏זה לא היה עובד לא בצה"ל לא במשרד הבריאות ולא בשום גוף ממשלתי אחר".

מפלגת נעם: "‏רפורמת הכשרות שהציג הערב שר הדתות כהנא היא למעשה מהפכת האין-כשרות. המשמעות של לתת לכל קבוצת רבנים להעניק כשרות היא למעשה פתיחת השוק לכל המרבה בהקלות הלכתיות, כאלו שגדולי ישראל פסקו אותם וכאלו שלא. גם 'כשרות' רפורמית תגיע מהר מאוד לאחר מימוש רפורמה כזו, חלילה".

"‏ברור לכל כי אם הרפורמה של מתן כהנא תתממש, לא יהיה אפשר לסמוך על תעודת כשרות במדינת ישראל. מפלגת נעם תפעל יד ביד עם כל מי שאכפת לו מהיהדות של מדינת ישראל, על מנת להחליף את הממשלה הרעה הזאת ולהחזיר בהקדם את האחריות על מערך הכשרות לידי הרבנות הראשית לישראל".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים