שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » בחאן אל אחמר ממשיכים לבנות ולהתפתח
"צחוק מבג"צ"
פורום עוטף ירושלים חושף כי בחאן אל אחמר בשנתיים אחרונות בניגוד לפסיקת בג"צ ובניגוד לחוק נבנו מבנים חדשים ומבנים נוספים שודרגו
חאן אל אחמר | צילום: באדיבות המצלם

התיעודים מוכיחים: בחאן אל אחמר ממשיכים לבנות ולהתפתח בניגוד לצווים ובניגוד לפסיקת בג"צ. בתיעודים שמפרסמים בפורום עוטף ירושלים, מציג הפורום את חאן אל אחמר בדצמבר 2019, ובדצמבר 2021. מהשוואות בין התיעודים ניתן לראות כי בחאן אל אחמר שודרגו בשנים האחרונות עשרות מבנים ממבניים ארעיים לבתים, וכן נוספו מבנים חדשים רבים, וזאת בניגוד לצווי ההריסה והפסקת העבודה, וכן לפסיקת בג"צ אשר קבע כי יש לפנות את המאחז הבלתי חוקי.

נזכיר כי החל משנת 2018 עומד חאן אל אחמר, אשר נמצא באדמות יישובי גוש אדומים-עוטף ירושלים, לקראת פינוי. בג"צ דחה את עתירת התושבים במקום וקבע כי יש לפנות את המאחז הבלתי חוקי. המשך הבניה במקום, אותה חושפים בפורום עוטף ירושלים, היא רמיסה של החלטות בג"צ והמשך הפרת החוק במקום.

"תושבי חאן אל אחמר עושים צחוק מבג"צ, מהממשלה ומגופי אכיפת החוק בישראל", אומרים בפורום עוטף ירושלים. "בזמן שהממשלה חושבת ללכת לקראתם הם יורקים לה בפרצוף, בונים ומתרחבים, ומצפצפים על החוק ועל החלטות בימ"ש. עומד פתרון שהושקעו בו מיליונים רבים באבו דיס – המדינה חייבת להעביר אותם היום לשם, כל יום שזה לא קורה הם מתרחבים וקובעים עובדות בשטח, והכל בלחץ מהרשות הפלסטינית וגורמי חוץ.

לא תושבי החאן מעניינים את הרש"פ, אלא לחנוק את ירושלים ולפגוע בריבונות הישראלית ובאינטרסים הביטחוניים וההתיישבותיים של ישראל בצמוד לבירת ישראל. אנו קוראים לרה"מ בנט, לשרים ולכל גורמי אכיפת החוק – שמרו על בירת ישראל ועל כביש מס 1 המוביל אליה, ואכפו את החוק במקום, אל תתנו לרמיסת החוק הזו להמשיך אפילו עוד יום אחד", הוסיפו בפורום.

בתוך כך, בתחילת חודש מרץ, צפוייה הממשלה להשיב את עמדתה בנישא פינוי החאן לבג"צ. בפורום מקווים כי בנט יממש את הבטחותיו בעבר ויעמוד על אכיפת החוק במקום ועל פינוי החאן. נציין כי באזור אבו דיס הכשירה המדינה מגרשים ותשתיות בעלות של מיליוני שקלים הממתינים לתושבי החאן כפתרון לאחר הפינוי.

לפני כשבועיים בישיבת סיעת תקווה חדשה התבטא שר המשפטים גדעון סער כי עמדתו נשארה כבעבר כי יש לפנות את החאן ולאכוף את החוק. ב-2019 פתח השר סער את מסע הבחירות שלו בליכוד במקום ואמר "השאלה מי בעל הבית בחאן אל אחמר, כמו בכל שטחי c ישראל או הרש"פ, זו מערכה על כלל שטחי c", השר קרא במקום לפנות את החאן באופן מידי.

בשבוע שעבר פנו תושבי עוטף ירושלים לרה"מ בנט, בין השאר כתבו "בעוד מספר שבועות על הממשלה להעביר את עמדתה לבג"צ, אנו תקווה כי עמדת המדינה אשר תוגש לבג"צ, תבהיר באופן חד משמעי, כי לא יינתן פרס לפורעי החוק, וכי המדינה תעמוד כחומה בצורה מול כלל הניסיונות לחנוק את ירושלים, להשתלט על אדמות מדינה, ולפגוע בציר מרכזי ואסטרטגי המוביל לבירת ישראל".

"כתושבי האזור נמשיך לפעול, ונעשה ככל שביכולתנו כדי לחזק את כלל הרשויות במלחמתם כנגד ההשתלטות הפלסטינים על אדמות המדינה, עם זאת, לא נוכל להסכים לפגיעה בביטחון האזור ובאינטרסים ההתיישבותיים והביטחוניים סביב בירת ישראל, ונפעל כנגד כל רצון להיכנע ולפגוע באינטרסים אלו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים