שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » "בחודש האחרון מתו 1,536 מקורונה"
נתניהו בקופ"ח
ראש הממשלה: "נתחיל לפתוח את מערכת החינוך כנראה בימים הקרובים והסיבה שאנחנו עושים זאת בהדרגה היא משום שיש בערך 2.5 מיליון ילדים"
בנימין נתניהו | צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין ביקרו היום בקופ"ח ׳כללית׳ בזרזיר. בביקור השתתפו יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס, ראש מועצת זרזיר אמיר מזאריב ומנהל מחוז צפון בקופ"ח כללית ד"ר מרדכי דיין.

ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אני שמח להיות פה עם עמיתי שר הבריאות, עם יושב ראש מרכז השלטון המקומי חיים ביבס, עם ראש המועצה אמיר מזאריב, עם מנהל המכון ועם הצוות המסור. תודה לכם נדין ועלי, אתם מראים לצעירים, בכלל בארץ וכמובן בחברה הערבית, שחשוב לבוא ולהתחסן. אני שמח כאן בזרזיר, בביקורי השני, לראות שיש עלייה, אבל עדיין לא מספקת".

"אנחנו במצב חירום לאומי. אני רוצה לתת לכם נתון מטלטל: בחודש האחרון, ב-30 הימים האחרונים, מתו במדינת ישראל 1,536 אנשים מהקורונה. למעלה מ-97% מהם לא היו מחוסנים. פחות מ-3% מהם היו מחוסנים".

"אנחנו מדינה של חיסונים. יש לנו חיסונים לכל אזרח – לכולם. רק ביום ראשון הגיעו עוד מיליון חיסונים. לכן, אם אתם מתחסנים, אתם מצילים את החיים שלכם. אין שום סיבה שתקחו על עצמכם סכנת מוות. אל תשמעו לפייק ניוז. לכו להתחסן ותצילו את החיים שלכם. אני מבקש מכם, בשמי ובשם כל אזרחי ישראל, לכו להתחסן".

עוד הוסיף רה״מ נתניהו במענה לשאלות הכתבים: "נתחיל לפתוח את מערכת החינוך כנראה בימים הקרובים והסיבה שאנחנו עושים זאת בהדרגה היא משום שיש בערך 2.5 מיליון ילדים וכשיש את המוטציה הבריטית המשתוללת, הם ידביקו את ההורים שלהם בני 40 ו-50".

"אנחנו מנסים לעשות זאת בצורה מדורגת, כך שילדים לא ידביקו ולא יתווספו חולים קשים שיטילו עומס על בתי החולים ואחר כך גם ימלאו את בתי הקברות. לכן אנחנו עושים זאת בהדרגה. אנחנו נפתח כנראה בימים הקרובים כצעד ראשון, אבל נעשה את זה בהדרגה".

"אנחנו גם ננפק דרכונים ירוקים ואז אנשים יוכלו ללכת עם הדרכון הירוק, נוכל לפתוח בהדרגה את תחומי החיים השונים. בהדרגה, תחילה חינוך ואחר כך את התחומים האחרים. על זה בדיוק אנחנו דנים. יש מציאות חדשה, אנחנו במציאות חירום. אגב, לא רק אנחנו. באירופה מדברים על סגרים מלאים עד אפריל".

"אנחנו משיגים את המחלה. יש לנו אפשרות לצאת מהמחלה עם מינימום נזק. אבל צריך לעשות את המאמץ האחרון בצורה מודרגת ואחראית. החל מהחינוך לגיל הרך, לחלק מהאנשים, בהמשך לכל האנשים וכך נמשיך להתקדם צעד צעד. אנחנו יכולים לצאת מזה. המוטציה המהירה היא הסיבה שאנחנו פועלים יותר בזהירות".

"זה לא היה המצב לפני חודש, זה המצב עכשיו ואנחנו מתאימים עצמנו למה שקורה בעולם, וגם בארץ המוטציה מכה. לנו יש אפשרות בגלל מיליוני החיסונים, כולל המיליון שקיבלנו רק לפני כמה ימים״.

עוד השיב רה״מ נתניהו לשאלות הכתבים: ״אנחנו עובדים מסביב לשעון. הדיונים לשמחתי ביומיים האחרונים היו בכובד ראש על השאלה איך מתמרצים את שארית האנשים. קודם כל הצעירים שיבואו להתחסן אבל לפניהם גילאי 50+. משום ש-97% מהמתים הם בני 50+ ו-93% מהמחלות הקשות הן בקרבם".

"הצעירים יכולים להדביק אותם ולצבור כל מיני תסמינים שישארו איתם לכל החיים. לכן אנחנו מתמקדים כרגע בהגברת ההתחסנות. בדקנו את עניין התמריצים ואחד מהם יהיה בוודאות התו הירוק, כדי שאנשים יוכלו להיכנס למגוון מקומות: לבתי קפה, מוזיאונים, קולנוע, אירועי ספורט, בתי מלון ועוד. אנחנו בודקים עוד תמריצים. יש שאלות משפטיות שאנחנו מנסים להתגבר עליהן.

"אנחנו במצב חירום ואנחנו חייבים לחסן את יתרת האוכלוסיה כדי להציל חיים ולמנוע דברים רעים שימשכו כל החיים וזה אפשרי. אנחנו מדינה של חיסונים, אנחנו יכולים לחסן כל אזרח ואזרח מהר מאוד. מה שמונע זאת מאיתנו כרגע זו לא אספקה, יש לנו אספקה של מיליוני חיסונים ויש לנו צוותים רפואיים פנטסטיים".

"יש לנו את השילוב של החיסונים ויכולת מתן החיסונים. לכן זה מה שאנחנו עושים וזה מה שאני עושה פה עכשיו, ובכל הישובים גם ביישובי החברה ערבית והחברה החרדית, שם הפערים ואנחנו רוצים לחסן את כולם כדי לצאת מזה. הדבר היחיד שמונע כרגע את השלמת המהלך הזה הוא הפייק ניוז והאמונות התפלות הזדוניות ששותלים בציבור, באינטרנט. אל תאמינו להם", נתניהו.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים