שיתוף
תגובות
חדשות » בחירות 2022: הצעת החוק לפיזור הכנסת עברה בקריאה טרומית
בחירות 2022
מליאת הכנסת הצביעה הבוקר (רביעי) בקריאה טרומית בעד הצעת החוק לפיזור הכנסת ה-24. 110 חברי הכנסת הצביעו בעד 0 מתנגדים
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר המשפטים יריב לוין | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

על  סדר היום הועלו 11 הצעות חוק פרטיות לפיזור הכנסת, שהוגשו על ידי האופוזיציה והצעה נוספת של הקואליציה. 

בעוד הקואליציה רוצה לקדם את פיזור הכנסת מוקדם ככל האפשר, ח"כ ניר אורבך מערים קשיים על כינוס וועדת הכנסת להמשך קידום החוק אחרי שיעבור בקריאה טרומית, וזאת במטרה לדחות את ההליך בכמה ימים כדי לאפשר מגעים לקידום הקמת ממשלה חלופית שתמנע את הבחירות. 

בפתיחת הדיון על חוק פיזור הכנסת, ברך ח"כ יריב לוין, יו"ר סיעת הליכוד "שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה" והוסיף "לפני כשנה הושבעה בכנסת הממשלה הגרועה בתולדות ישראל. אין זה פלא שגם אקורד הסיום שלכם נעשה באופן מחפיר. לפיד ובנט ברחו מהספינה הטובעת, והכריזו על פירוק הממשלה מאחורי גבם של שותפיהם, שהלכו וממשיכים ללכת אחריהם כעדר כבשים. היום אנחנו מתחילים בהליך להעברת הממשלה הרעה הזאת מן העולם, ולפיזורה של הכנסת ה- 24. אל מול הדורסנות שלכם התייצבה אופוזיציה נחושה ומלוכדת, שכל אחת ואחד מראשיה ומחבריה זכאים להערכה ציבורית גדולה. ביחד עמדנו מולכם, נאבקנו על האמת שלנו, נאבקנו למען ההווה והעתיד של מדינת ישראל. אנו מוציאים את ישראל היום לדרך חדשה. מהשנאה אל האהבה".

לעומת זאת, בועז טופורובוסקי יו"ר הקואליציה תקף את האופוזיציה בטוויטר, וצייץ  שהיא "איבדה את הדרך", והאשים את חבריה בכך שהם רוצים "לשרוף את המדינה". "לא רוצים לפצות עצמאים שנפגעו באומיקרון, לא רוצים לתמוך במצביעים שלהם ולהעביר את תקנות יו"ש. אפילו לא רוצים לדון על התפזרות הכנסת, רק ביטול ההפרשה של שיקלי. רק אינטרסים אישיים זולים. אופוזיציה למדינת ישראל כבר אמרנו?"

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים