שיתוף
תגובות
משפט » "ביבי שמר על מערכת המשפט והפך עורו"
שי ניצן
רוני אלשיך: "כשמצב זה כשזה קורה לאורך שנתיים זה מביא להתפוררות של המשטרה. אין תכנית אסטרטגית, אין תקציבים וגורמים ממשלתיים מחליטים החלטות שלא בסמכותם"
שי ניצן | צילום: כנס דגן לביטחון ואסטרטגיה במכללה האקדמית נתניה

מפכ"ל המשטרה לשעבר רוני אלשיך תקף היום (רביעי) את הפוליטיקאים ואמר כי "במשך שנתיים המשטרה משותקת. אכיפת חוק חייבת להיות מנותקת משיקולים פוליטיים וממציאות פוליטית. הכהן כיהן כממלא מקום זמני, מה שהפך אותו ללא עצמאי ואת המשטרה לגוף משותק שמחכה שיגידו לו מה לעשות, ולשוטרים פאסיביים".

"כשמצב זה כשזה קורה לאורך שנתיים זה מביא להתפוררות של המשטרה מאחר ובתקופה הזו אין תכנית אסטרטגית, אין תקציבים וגורמים ממשלתיים מחליטים החלטות שלא בסמכותם. ככה אי אפשר לתפקד וזה גרם לכך שהמשטרה מאבדת מיכולתה. אך אי אפשר שלא לתהות מה עומד מאחורי, כי כאשר יש את כל היכולות וכל האישורים כולל אישור היוע"מ לממשלה למנות מפכ"ל ועדיין המינוי לא מתממש, הדבר תמוה, שכן הנזק שנגרם מאי מינוי גורם הוא אדיר".

בדברים שנשא בכנס דגן לביטחון ואסטרטגיה במכללה האקדמית נתניה התייחס לשימוש בנשק בלתי חוקי במגזר הערבי לצד ריבוי באירועי ירי ורצח במגזר, ואמר כי בזמן שכיהן כמפכ"ל נקטעה תכנית להתמודדות עם הנושא: "תפסנו כמות אדירה של כלי נשק מדי שנה במגזר הערבי ואף נקבעה תכנית מותאמת, אך מדובר באתגר עצום ובשיא המצב ביצוע התכנית נקטע. אחרי שנה ורבע התקציב קוצץ והתכנית נעצרה. על מנת להתמודד עם המצב ממשלת ישראל צריכה לתקצב תכנית אמיתית, ולא רק בשביל גזירת סרטים".

רוני אלשיך | צילום: כנס דגן לביטחון ואסטרטגיה במכללה האקדמית נתניה

פרקליט המדינה לשעבר שי ניצן אמר בכנס כי "הנושא של אמן הציבור הוא נושא מרכזי בענייני אזרח-שלטון. הבעיה שבשנים האחרונות האנשים הכי חזקים ופופולאריים במדינה, שמו לעצמם למטרה לתעתע באמון הציבור בפרקליטות, במשטרה ובמערכת המשפט".

"זה לא מקרי, ראש הממשלה נתניהו, בתחילת כהונתו שמר על מערכת המשפט, אך בהמשך שינה את טעמו ובשנים האחרונות אמר דברים מכפירים ודיבר על ניסיון למהפכה שלטונית על ידי הפרקליטות, היועמ"ש ובית המשפט העליון, והגדיר אותם כקבוצה של שמאל קיצוני".

"כל אחד מבין למה הוא עושה את זה, ומדוע החבורה שמקיפה אותו והוא קידם אותה (השר אוחנה, השר אמסלם וכו), מצטרפים לטענות המופרכות האלה. הטענה שלו, כאילו כולנו מעוניינים להפיל ראש ממשלה מהימין היא מופרכת וחשוב להבין שיש לו (לנתניהו) השפעה אדירה, וכאשר מטפטפים את הנושא הזה יום אחרי יום, אין פלא שאמון הציבור בפרקליטות ובמשטרה נשחק וחייבים להבין, מדינה שיש בה סיוע ופילוג פנימי יכולה לקרוס והרכיב המשפטי הוא רכיב קריטי בביטחון הלאומי".

בהתייחס לרעיון של פיצול המוסד של היועמ"ש לממשלה ענה ניצן בזהירות: "זו שאלה מורכבת ויש דעות בעד ונגד וחלקן נובעות מהרצון להחליש את מעמד היועמ"ש. צריך להבין שיש שיקולים נכבדים בעד הפיצול, אבל צריך לזכור שיש גם שיקולים נגד הפיצול. זה נכון שריכוז הסמכויות אצל אותו אדם, גם התביעה וגם הייעוץ, יכול להביא לבעיה אך מצד השני, אם יכהנו בתפקיד שני אנשים שונים, מה שאומר שני ברי סמכא, ברגע שתהיה להם עמדה מנוגדת זה יכול להביא לבעיות קשות".

בנוגע למשפט רוה"מ ולטענות לחורים שהתגלו בכתב האישום, ניצן לא מתרגש ואומר: "אני מציע לא להתרגש ממה שאומרים וטוענים. אנו נמצאים כרגע בעד הראשון מתוך 300 עדים, וגם פה איני מתרשם שהתיק קרס או שהעד קרס. אנחנו לא מושלמים וכתבי האישום אולי לא מושלמים, אבל לא כל הערה של שופט משמעה שהכל מתרסק. צריך אורך רוח ולא להתרשם ממניפולציות וספינים".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. למה אלון דוידי קיבל פתיחת תיק של הפרקליטות בדיוק שניסה לשכנע את אורבך לרדת מהממשלה למה דוד ביטן קיבל פתיחת תיק בדיוק יום לפני שבא להעביר החלטה שקשורה למשטרה למה ולמה ולמה?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים